عذرخواهی یک شبکه تلویزیونی در آمریکا به خاطر رویکرد اسلام‌هراسانه
کد خبر: 3974078
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

عذرخواهی یک شبکه تلویزیونی در آمریکا به خاطر رویکرد اسلام‌هراسانه

یک شبکه تلویزیونی مستقر در شهر «آرلینگتون» ایالت «ویرجینیا»ی آمریکا به دلیل سؤال اسلام‌هراسانه‌ای که مجری آن از یک نامزد مسلمان برای تصدی فرمانداری ایالت پرسیده بود، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The National News، در این مناظره تلویزیونی که روز سه‌شنبه با حضور نامزدهای فرمانداری ایالت ویرجینیا از شبکه  WJLA  پخش شد، سؤالاتی از «سام رسول» عضو دموکرات مجمع ایالتی ویرجینیا مطرح شد که از نظر بسیاری از مخاطبان اسلام‌هراسانه بود.

دیوید لوکاس، مجری خبر در WJLA، با اشاره به گزارش واشنگتن پست در مورد هزینه‌های کمپین انتخاباتی رسول، از وی سوال کرد.

در گزارش واشنگتن پست آمده بود که رسول با توجه به کمک‌های خارجی بیشترین هزینه را بین نامزد‌های این انتخابات دارد.

لوكاس از رسول پرسیده بود: كمی در مورد تلاش‌های خود برای جمع آوری بودجه صحبت كنيد. آیا می‌توانید به ویرجینیایی‌ها اطمینان دهید که اگر انتخاب شوید فارغ از ایمان و اعتقادات خود همه آنها را نمایندگی خواهید کرد؟

رسول پاسخ داده بود که به عنوان فرماندار بعدی شما، می‌توانید روی من حساب كنید و اطمینان داشته باشید كه منافع مردم بیش از منافع قشری خاص تأمین می‌شود.

سازمان وکلای مدافع مسلمان (MuslimAdvocates) در توئیتر خود با انتقاد از این برخورد اعلام کرد که مجری یک نامزد مسلمان را جدا کرد و وفاداری او را زیر سؤال برد. این رفتار ضد مسلمانان است و او باید عذرخواهی کند.

شبکهWJLA ، چند ساعت بعد عذرخواهی و اعلام کرد: طی یک مباحثه مهم مربوط به امور مالی نامزدها، مجری ما سؤالی نامناسب و غیرمحترمانه از رسول پرسید. از این سوال و تأثیر آن صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha