مشارکت بیش از ۲۵۰۰ مؤسسه در نخستین هکاتون قرآنی عربستان
کد خبر: 3974118
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

مشارکت بیش از ۲۵۰۰ مؤسسه در نخستین هکاتون قرآنی عربستان

بيش از۲۵۰۰ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور و ۶۵ منطقه و استان در نخستین هکاتون بین‌المللی قرآنی عربستان شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السبق، بیش از ۲۵۰۰ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور و ۶۵ منطقه استانی از سراسر عربستان در نخستین هکاتون برای برنامه‌نویسی قرآن کریم با هدف خدمت به این کتاب مقدس با هم رقابت کردند.
 
این رقابت به همت دانشگاه ملک عبدالعزیز با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری تعدادی از مؤسسات تحت حمایت پادشاهی انجام شد.

مسعود القحطانی، رئیس کمیته سازماندهی این هکاتون در این باره توضیح داد که هكاتون شاهد تعامل و مشاركت بسیار گسترده‌ای از 55 كشور در سراسر جهان بود، جایی كه تیم‌هایی برای ارائه نوآوری‌ها گرد هم آمدند و راه‌حل‌ها و نرم‌افزارهایی را با هدف تسهیل تلاوت و حفظ قرآن ارائه کردند.
 
بر اساس این گزارش، آثار ارائه شده از سوی کمیته داوری مورد قضاوت قرار خواهد گرفت و برندگان مسابقات کاربردهای فنی و نرم‌افزاری طی مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد و جوایزی به ارزش مالی نیم میلیون ریال سعودی دریافت خواهند کرد.

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

هکاتون‌ها معمولاً بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامند. برخی هکاتون‌ها تنها برای اهداف اجتماعی و آموزشی هستند، هر چند که در بیشتر موارد، هدف هکاتون‌ها طراحی نرم‌افزارهای مفید و قابل استفاده است.

انتهای پیام
captcha