اعلام جزئیات همکاری مصر و قطر در برقراری آتش‌بس در غزه
کد خبر: 3974137
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

اعلام جزئیات همکاری مصر و قطر در برقراری آتش‌بس در غزه

وزیر خارجه قطر جزئیات همکاری این کشور با مصر در برقرای آتش‌بس در جنگ 12 روزه بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که همکاری کشورش با مصر در آتش‌بس در فلسطین نتایج مؤثری داشته است.

آل ثانی، در مصاحبه‌ای با شبکه العربی اعلام کرد که روابط قطر با مصر تنش‌های زیادی را پشت سر گذاشته اما دوحه همیشه حداقلی از ارتباطات را حفظ کرده و همکاری با قاهره نتایج مؤثری در مورد پرونده فلسطین داشته است.

وزیر امور خارجه قطر گفت: ما پس از شروع جنگ در نوار غزه با هماهنگی مصر حرکت کردیم تا راه حلی پیدا کنیم و به آتش‌بس برسیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آخر جنگ غزه، چندین طرح آتش‌بس با مخالفت رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد تأکید کرد که تلاش‌ها با همکاری مصر و اردن بر دستیابی به آتش‌بس متمرکز شد و با حماس و دیگر جناح‌های فلسطینی و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین، مذاکراتی صورت گرفت.

وی تأکید کرد که آتش‌بس میان جناح‌های فلسطینی و اسرائیل شامل هیچ امتیازی نمی‌شود و  با توجه به ادامه تحریکات اسرائیل، یک راه حل موقت است.

وی افزود: از نظر قطر، راه حل عادلانه مسئله فلسطین به یک ابتکار صلح و تصمیمات بین‌المللی نیاز دارد  و هرگونه ابتکار عمل باید از سوی فلسطینیان پذیرفته شود.

قطر که روابط نزدیک با جنبش حماس دارد، از بزرگترین کمک‌کننده‌های خارجی به نوار غزه محسوب می‌شود و در تلاش‌های میانجیگری برای دستیابی به آتش‌بس بین جناح‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی به رهبری مصر نقش مؤثری داشت.

انتهای پیام
captcha