حمله چاقویی به پلیس فرانسه / عامل حمله کشته شد
کد خبر: 3974182
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

حمله چاقویی به پلیس فرانسه / عامل حمله کشته شد

فردی که با چاقو دو افسر پلیس را در غرب فرانسه زخمی کرده بود بر اثر شلیک پلیس کشته شد.

به گزارش ایکنا؛  به نقل از رویترز،  یک منبع قضایی در فرانسه اعلام کرد که یک مرد پس از آن که با چاقو به یک افسر پلیس زن در شهرک «لا شاپل سور اردره» در نزدیکی شهر «نانت» در مرکز این کشور حمله کرد، از سوی نیروهای پلیس دستگیر شد با این حال بر اثر شدت جراحت وارد شده در جریان عملیات دستگیری، جان خود را از دست داد.

این منبع فرانسوی ضمن تایید مرگ عامل حمله با سلاح سرد در نزدیکی شهر نانت، اعلام کرد که علاوه بر افسر هدف حمله، یک افسر دیگر پلیس این کشور نیز در جریان تیراندازی متقابل هنگام تلاش نیروهای امنیتی برای دستگیری عامل حمله، زخمی شد.

در همین حال، ژرار دارمانَن، وزیر کشور فرانسه نیز که در محل وقوع حادثه حضور یافته، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن تاکید بر این که نیروهای پلیس موفق شدند عامل حمله را از پای درآورند، زخمی شدن این نیروها در جریان عملیات دستگیری وی را تایید کرد.

 پلیس فرانسه اعلام کرد افسر زن هدف حمله با سلاح سرد شدیدا مجروح شده و همچنان در وضعیت وخیمی به سر می‌برد در حالی که دست کم ۲۴۰ نیروی پلیس و یک بالگرد نیز در عملیات جست و جوی عامل حمله شرکت کردند.

 فرد مهاجم صبح امروز وارد یک مرکز پلیس در شهرک لا شاپل سور اردره شده و با چاقو چند ضربه به افسر مذکور وارد کرد و سپس موفق شد سلاح وی را به دست بگیرد و از محل وقوع حادثه فرار کند با این حال در داخل شهرک تصادف کرد و ناچار شد خودروی خود را رها کند.

در حالی که پلیس فرانسه از شهروندان خواسته که از منطقه دور شوند و به طور کامل از دستورات نیروهای امنیتی اطاعت کنند، منابع آگاه اعلام کردند که به دنبال حمله مرد مهاجم که نزدیک به ۴۰ سال سن داشته و از مشکلات روانی رنج می برد، مدارس شهرک لا شاپل سور اردره تعطیل شدند.

یک منبع نزدیک به تحقیقات در رابطه با این حادثه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تأیید کرد که عامل حمله در نزدیکی نانت، از مشکلات روانی رنج می‌برده و هنگام گذراندن دوره محکومیت خود در زندان به یک فرد افراط‌گرا تبدیل گشته با این حال در ماه مارس گذشته از زندان خارج شده است.

انتهای پیام
captcha