درخواست تعطیلی کارخانه نظامی اسرائیلی در انگلیس
کد خبر: 3974186
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

درخواست تعطیلی کارخانه نظامی اسرائیلی در انگلیس

 سازمان‌های حامی آرمان فلسطین در انگلیس، خواستار تعطیلی یک کارخانه اسرائیلی تولید هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی،  جمعی از سازمان‌های حامی آرمان فلسطین در انگلیس، با توجه به حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه، خواستار تعطیلی یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در انگلیس شدند.

ده‌ها نفر از اعضای «شبکه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیسم» و «جنبش فلسطین» در مقابل دفتر کارخانه البیت سیستمز (Elbit Systems) در منطقه هولبورن لندن  گرد هم آمدند تا از مقامات انگلیسی خواستار تعطیلی کارخانه شوند.

تظاهرات‌کنندگان بنرهایی با شعارهایی مانند البت را ببندید و اسرائیل یک جنایتکار جنگی است را حمل می‌کردند و شعارهای ضد اسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین سر می‌دادند. این معترضین همچنین حملات مکرر اسرائیل به مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی را محکوم کردند.

در 19 می، یک کارخانه اسرائیلی در شهر لستر انگلیس به دلیل اعتراض اعضای «جنبش فلسطین» در بیرون از کارخانه، که در محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه تجمع کرده بودند مجبور به توقف تولید شد.

 تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی منجر به شهادت 288 نفر از جمله 69 کودک، 40 زن و 17 سالمند شد و بیش از 8 هزار و 900 زخمی برجای گذاشت.

همچنین بر اثر این تجاوزات، 1800 واحد مسکونی و 184 برج تخریب شد و بسیاری از  کارخانه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی غزه از بین رفت.

انتهای پیام
captcha