مالزی صندوق حمایت از فلسطین تأسیس می‌کند
کد خبر: 3974259
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

مالزی صندوق حمایت از فلسطین تأسیس می‌کند

وزیر امور اسلامی مالزی از تصمیم دولت این کشور برای تأسیس صندوق حمایت از ملت فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الشروق، ذوالکفل محمد البکری، وزیر امور اسلامی مالزی گفت: مرکز توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) به منظور همبستگی با ملت فلسطین با همکاری چند نهاد غیردولتی درصدد تأسیس صندوق حمایت از فلسطین است.

این وزیر مالزیایی افزود: این کمک به دست فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری خواهد رسید و ما از همه مردم مالزی می‌خواهیم برای کمک به ملت فلسطین در این صندوق مشارکت کنند.

محی‌الدین یاسین، نخست‌وزیر مالزی هم روز جمعه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تحولات فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی و همچنین درگیری‌ها در میانمار گفت‌وگو کرد.

یاسین در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) می‌تواند به حل بحران در میانمار کمک کند و دو طرف همچنین ضمن محکوم‌کردن حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی بر  لزوم پایان هرچه زودتر فاجعه انسانی در فلسطین تأکید کردند.

نخست‌وزیر مالزی بر خواست کشورش برای پایان فوری اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس تأکید کرد و گفت: موضع مالزی در قبال این موضوع تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha