معافیت مالیاتی کمک‌های اهدایی برای ساخت مسجد در هند
کد خبر: 3974291
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

معافیت مالیاتی کمک‌های اهدایی برای ساخت مسجد در هند

دولت هند اعلام کرد کمک‌های اهدایی برای ساخت مسجد و مرکز اسلامی ایودیا را که قرار است جایگزین مسجد بابری شود از مالیات معاف می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایندیاتودی، به گفته یکی از اعضای هیئت امنای ناظر بر پروژه ساخت مسجد ایودیا، دولت به کسانی که در ساخت این مسجد کمک مالی می‌کنند، معافیت مالیاتی اعطا می‌کند.

این تصمیم 9 ماه پس از آن صادر شد که بنیاد فرهنگی هندو اسلامی (IICF)، ناظر این پروژه، درخواست معافیت مالی داده بود.

ظفر فاروقی، رئیس این بنیاد گفت که آنها طبق بند 80G از قانون مالیات بر درآمد در اول سپتامبر سال گذشته درخواست معافیت مالیاتی کردند اما این درخواست در 21 ژانویه رد شد.

وی افزود: آنها در 3 فوریه دوباره درخواست دادند و تا 10 مارس به سؤالات پاسخ دادند.

این بند از قانون مالیات بر درآمد، اجازه می‌دهد کمک‌های مالی انجام شده به صندوق‌های کمک‌رسانی مشخص و سازمان‌های خیریه از مالیات معاف شوند.

اطهر حسین، دبیر هیئت امنای این مسجد گفت که آنها گواهی تأیید معافیت مالیاتی را روز جمعه دریافت کرده‌اند و ایرادها و پرسش‌های مطرح شده از سوی اداره مالیات بر درآمد و تأخیر روند اداری، مانع کمک‌های مالی برای ساخت مسجد می‌شود. کمک‌های خارج از کشور نیز فعلا تعلیق شده است.

حسین ادامه داد: تاکنون ما 2 میلیون روپیه دریافت کرده‌ایم. ما هیچ کمپینی برای کمک‌های مالی راه‌اندازی نکرده‌ایم. همه افراد نیکوکار، داوطلبانه کمک مالی کرده‌اند.

اخیرا بنیاد فرهنگی هند و اسلامی نقشه ساخت این مسجد را که در دهکده ظنی‌پور ایودیا احداث می‌شود به سازمان توسعه ایودیا ارائه داد. براساس این طرح، یک بیمارستان فوق تخصصی 300 تختخوابی، یک آشپزخانه عمومی و یک مرکز تحقیقاتی برای معرفی خدمات مسلمان به جامعه هند ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha