چهار کشته و یازده مجروح در انفجار خودروی حامل دانشجویان در پروان افغانستان
کد خبر: 3974406
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

چهار کشته و یازده مجروح در انفجار خودروی حامل دانشجویان در پروان افغانستان

بر اثر انفجار یک مین کنار جاده‌ای حین عبور خودروی حامل استادان و دانشجویان دانشگاه البیرونی در استان پروان افغانستان، ۴ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، عبدالقاسم سنگین، رئیس بیمارستان استان پروان افغانستان اعلام کرد در انفجار خودروی حامل استادان و دانشجویان دانشگاه البیرونی در  پروان، چهار نفر جان باختند و 11 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی کشور افغانستان گفته که این حادثه در منطقه رباط در حوزه هفتم شهر چاریکار مرکز استان پروان اتفاق افتاده است. وی افزود که قربانیان این حادثه، استادان و دانشجویان این دانشگاه هستند.

حامد عبیدی، سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان نیز گفت حال برخی از مجروحان این حادثه بسیار وخیم است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده نگرفته است.

دانشگاه البیرونی در استان کاپیسا در شمال کابل واقع است و شمار قابل توجهی از استادان و دانشجویان، روزانه میان کابل پایتخت و این دانشگاه رفت و آمد می‌کنند.

ماه گذشته در یک حمله تروریستی دیگر در مقابل یک دبیرستان دخترانه، 68 نفر که بیشتر آنها دانش‌آموز بودند، جان باختند و 165 نفر هم زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha