شکایت سازمان‌های اسلامی اتریش از طرح جدید دولت
کد خبر: 3974507
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

شکایت سازمان‌های اسلامی اتریش از طرح جدید دولت

سازمان‌های اسلامی اتریش با اعتراض به طرح جدید دولت علیه سازمان‌های اسلامی این کشور اعلام کردند قصد دارند از آن شکایت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دویچه وله، گروه جوانان مسلمان اتریش (MJO) در حال طرح شکایت قضایی علیه طرح جنجالی دولت این کشور موسوم «نقشه اسلام سیاسی» است.

این نقشه که اسامی و محل استقرار بیش از 600 مسجد و انجمن اسلامی در اتریش و پیوندهای احتمالی آنها با خارج را نشان می‌دهد، روز پنجشنبه رونمایی شد.

این سازمان اسلامی اعلام کرد انتشار اسامی و آدرس‌های سازمان‌های اسلامی و نهادهای  وابسته به مسلمانان بیانگر یک روند بی‌سابقه است.

سازمان جوانان مسلمان تنها گروهی نیست که از نقشه‌ای که به وسیله دانشگاه وین و مرکز اسناد اسلام سیاسی در اتریش طراحی شده، انتقاد کرده است.

وزارت خارجه ترکیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد این نقشه غیرقابل قبول است. این وزارتخانه از وین خواست که این فهرست از اماکن مسلمانان را از بین ببرد و در عوض یک سیاست مسئولانه در قبال مسلمانان اتخاذ کند.

همچنین شورای نماینده مسلمانان اتریش IGGOe ، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: این اقدام، قصد آشکار دولت برای برچسب‌زدن به همه مسلمانان به عنوان یک خطر بالقوه را نشان می‌دهد.

در همین حال، فائقه النغاشی سخنگوی حزب سبز اتریش اعلام کرد که هیچ یک از وزیران یا نمایندگان حزب سبز در این ماجرا درگیر نبوده و یا حتی در این باره با این حزب صحبت نشده است. وی افزود این پروژه مسلمانان را با افراط‌گرایان یکی می‌داند و مغایر با سیاست ادغام است.

کلیسای پروتستان اتریش نیز از این اقدام ابراز نگرانی کرد. اسقف مایکل چالوپکا از سوزان راب وزیر ادغام اتریش که سایت حاوی این نقشه را رونمایی کرد خواست تا این سایت را از بین ببرد.

دانشگاه وین نیز در  حال حاضر استفاده از لوگوی خود در این نقشه را ممنوع کرده است.

در همین حال، راب اصرار دارد که هدف از این طرح مبارزه با ایدئولوژی‌های سیاسی و کمک به مبارزه با نگرش‌ها و مواضعی است که تا حدی زن‌ستیز، ضد یهود، نژادپرستانه یا خصمانه هستند بدون اینکه مسلمانان را در معرض سوء ظن عمومی قرار دهد.

انتهای پیام
captcha