تحرکات فشرده برای تثبیت آتش‌بس در غزه
کد خبر: 3974519
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

تحرکات فشرده برای تثبیت آتش‌بس در غزه

رئیس سازمان اطلاعات مصر امروز در حالی با سفر به سرزمین‌های اشغالی و سپس رام الله و غزه درباره تثبیت آتش‌بس و موضوع بازسازی غزه گفت‌وگو می‌کند که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ورود به مصر تلاش برای تثبیت آتش‌بس را آغاز کرده است.

تحرکات فشرده برای تثبیت آتش‌بس در غزهبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر امروز یکشنبه، نهم خرداد وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات این رژیم دیدار و درباره تثبیت آتش‌بس و بازسازی غزه گفت‌وگو کند.

این مقام مصری سپس با سفر به رام‌الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیدار خواهد کرد.

حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح خبر داد: عباس کامل امروز یکشنبه به فلسطین خواهد رسید تا با رهبران فلسطینی درباره تازه‌ترین تحولات پس از تجاوز اخیر علیه ملت فلسطین و پیامدهای آن گفت‌وگو کند.

وی افزود: کامل با رهبر فلسطین(محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطین) درباره تجاوزات علیه قدس و مقدسات آن و همچنین پرونده بازسازی غزه و گفت‌وگوی فلسطینی ـ فلسطینی(گفت‌و‌گوی ملی در فلسطین) رایزنی خواهد کرد.

صبری صیدم، معاون دبیر کمیته مرکزی فتح در گفت‌وگو با رادیو رسمی فلسطین گفت: رهبری فلسطین خواهان اقدامات عملی برای جلوگیری از هرگونه درگیری جدید است.

وی افزود: رهبری فلسطین اصرار دارد که اقدامات عملی برای مهار اسرائیل انجام شده و به سمت یک راه حل نهایی برای مناقشه و بازسازی سریع نوار غزه و ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین پیش رود.

یک مقام آگاه فلسطینی از نوار غزه نیز خبر داد که رئیس سازمان اطلاعات مصر به غزه نیز خواهد رفت و در آنجا درباره بازسازی غزه و تثبیت آتش‌بس و مسائل مربوط به پرونده اسرای اسرائیلی با حماس گفت‌وگو می‌کند.

حماس چهار نظامی اسرائیلی را در اسارت خود دارد که از جمله آن دو نظامی است که در جنگ سال 2014 رژیم صهیونیستی به غزه به اسارت گرفته شدند.

در همین حال وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز لحظاتی پیش وارد قاهره شد تا با مقامات مصری درباره تثبیت آتش‌بس رایزنی کند.

گابی اشکنازی در بدو ورود به قاهره گفت: با وزیر خارجه مصر درباره ساز و کارهای آتش‌بس و بازسازی غزه تحت نظارت بین‌المللی گفت‌وگو خواهم کرد.

وی افزود: در این گفت‌وگوها در مصر ما بر بازگرداندن سربازان و شهروندان خود که در اسارت هستند، متمرکز خواهیم بود.

این در حالی است که حماس با مرتبط‌کردن بازسازی غزه با اسرای رژیم صهیونیستی که دربند این جنبش هستند، مخالف است.

انتهای پیام
captcha