چاپ ۶۲ عنوان کتاب دینی در مازندران
کد خبر: 3974564
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

چاپ ۶۲ عنوان کتاب دینی در مازندران

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از چاپ 62 کتاب دینی با شمارگان ۶۶ هزار و ۵۳۰ در سال گذشته در استان خبر داد.

چاپ ۶۲ عنوان کتاب دینی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معصومه فرجی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: با چاپ و انتشار ۹۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۳۹۹ از سوی ناشران و نویسندگان مازندرانی، چاپ کتاب در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸  رشد 50 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد کتب چاپ شده در مازندران ۶۵۰ عنوان با شمارگان ۴۲۹ هزار و ۲۳۰ بوده است، گفت: در سال گذشته با توجه به ارائه کاغذ یارانه‌ای از سوی معاونت فرهنگی وزارت به ناشران و رفع شدن بخشی از مشکلات چاپ، ناشران استان توانستند با همکاری بیش از یک هزار و ۳۰۷ نویسنده، ۹۰۰ عنوان کتاب با شمارگان ۸۰۳ هزار و ۴۵۰، رکورد جدیدی در حوزه چاپ کتاب به ثبت برسانند.

فرجی تصریح کرد: با فعالیت ۲۲۸ ناشران مازندارنی در سال گذشته ۹۷ عنوان کتاب کودک و نوجوان با شمارگان ۱۰۲ هزار و ۷۶۵، ۶۲ عنوان کتاب دینی با شمارگان ۶۶ هزار و ۵۳۰، ۶۵ عنوان کتاب فرهنگ بومی با شمارگان ۱۳۰ هزار، ۴۵ عنوان کتاب دفاع مقدس با شمارگان ۱۳۵ هزار و سایر موضوعات به چاپ برسانند.

معاون فرهنگی رسانه‌ای ارشاد مازندران بر حمایت از نویسندگان و ناشران از طریق خرید کتاب تاکید و اظهار کرد: در همین راستا سال ۹۹ تعداد ۶۳ عنوان کتاب با مبلغ ۷۴ ملیون تومان از ناشران و نویسندگان خریداری شد.

فرجی با اشاره به اهدای ۶۳۸ عنوان کتاب در سال گذشته یادآور شد: از ۹۰۰ عنوان کتاب چاپ شده در استان ۷۲۴ عنوان تالیفی، ۱۳۲عنوان ترجمه، ۷۴ عنوان چاپ مجدد بوده است.

انتهای پیام
captcha