برگزاری اختتامیه دوره 92 مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) + عکس
کد خبر: 3974742
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
معتز آقایی خبر داد:

برگزاری اختتامیه دوره 92 مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) + عکس

مسئول مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم (ع) از برگزاری مراسم اختتامیه نود و دومین دوره کلاس‌های آموزش قرآن این آستان خبر داد و گفت: در این مراسم از 97 نفر، حائز رتبه‌های برتر، تجلیل شد.

معتز آقایی، حافظ کل قرآنمعتز آقایی، مسئول مركز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظيم‌ الحسنی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نود‌ و دومین دوره کلاس‌های مرکز آموزش این آستان در روز گذشته، نهم خردادماه گفت: این دوره مربوط به کلاس‌های زمستان 99 و بهار 1400 بود که مراسم اختتامیه آن به صورت حضوری برگزار شد.

این حافظ بین‌المللی با اشاره به اینکه طی این دوره آموزشی، 630 قرآن‌آموز حضور داشتند، افزود: آزمون‌های مربوط به این دوره بعد از ماه مبارک رمضان به صورت حضوری در روزهای 26 و 27 اردیبهشت‌ماه برگزار شد و از بین 600 قرآن‌آموز حاضر در آزمون، 97 نفر حائز رتبه شدند. این افراد در رشته‌هایی همچون حفظ قرآن کریم، قرائت عمومی، قرائت تخصصی و ترتیل‌خوانی در دو گروه دختران و پسران حضور یافته بودند و گروه سنی‌شان از 5 تا 40 سال است.

مسئول آموزش آستان عبدالعظیم(ع) درباره دوره‌های جدید این مرکز بیان کرد: ثبت‌نام دوره‌های جدید از 17 تا 27 خردادماه سال جاری انجام می‌شود. آغاز کلاس‌ها نیز از ابتدای تیرماه خواهد بود. این کلاس‌های حضوری، در رشته‌های حفظ با اجزای بالا، حفظ ویژه و قرائت‌های تخصصی که شامل تجوید و صوت و لحن است، برپا می‌شود، سایر رشته‌ها نیز به شرط تأمین ظرفیت، حضوری برگزار خواهد شد.

این مدرس و حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه معمولاً در این دوره‌ها حدود هزار نفر حضور می‌یابند، گفت: در دوران کرونایی علاوه بر آموزش‌ها، محافل قرآنی به صورت مجازی برگزار شده است. این محافل همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و صفحات آستان در فضای مجازی بوده است. همچنین برنامه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در ایام ماه شعبان با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

انتهای پیام
captcha