ابراز نگرانی دیدبان الازهر از افزایش خشونت علیه مسلمانان در فرانسه
کد خبر: 3975091
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

ابراز نگرانی دیدبان الازهر از افزایش خشونت علیه مسلمانان در فرانسه

پس از انجام چند اقدام نفرت‌آمیز در قبال مسلمانان در شهر لیون فرانسه ازجمله ترسیم نقاشی‌هایی با محتوای توهین‌آمیز به اسلام و مسلمان و همچنین تخریب بیلبوردهای تبلیغاتی یک زن مسلمان در این شهر که کاندیدای شورای شهر بود، دیدبان الازهر با ابراز نگرانی شدید خود از این اقدامات، نسبت به افزایش خشونت و نفرت از مسلمانان در این کشور هشدار داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی از نگرانی شدید خود نسبت به رواج تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان در فرانسه خبر داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که روی دیوارهای خوابگاهی دانشجویی در شهرک پرون در حومه شهر لیون فرانسه، نقاشی‌هایی با مضامین توهین‌آمیز به مسلمانان و اسلام ترسیم شده است.

 چند روز پیش از این اقدام، افرادی اقدام به تخریب بیلبوردهای تبلیغاتی یک نامزد شورای شهر در این شهرک کردند که از زنان مسلمان این شهر بود.

دیدبان الازهر با تأکید بر مبارزه با افراط‌گرایی، هرگونه مظاهر نفرت‌گرایی و نژادپرستی را محکوم کرده و آن را خطری برای وحدت و آرامش ملت‌ها دانست. همچنین خواهان مقابله با این اقدامات نژادپرستانه شد که منجر به افزایش نفرت از مسلمانان شده و در نهایت منجر به بروز خشونت و تبعیض خواهد شد. این دیدبان چندی پیش هشدار داده بود که زندان‌های اروپا به منبعی برای جذب نیروهای تندرو از سوی سازمان‌های تروریستی به ویژه داعش تبدیل شده است و خواهان اتخاذ اقداماتی به منظور مقابله این وضعیت شده بود.

انتهای پیام
captcha