هشت کشته در انفجار دو اتوبوس مقابل مسجد اهل بیت کابل
کد خبر: 3975107
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

هشت کشته در انفجار دو اتوبوس مقابل مسجد اهل بیت کابل

در دو حادثه جداگانه بر اثر انفجار دو دستگاه اتوبوس در مقابل مسجد اهل بیت(ع) در غرب کابل، دست کم هشت نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از طلوع‌نیوز، منابع امنیتی افغانستان عصر سه‌شنبه از وقوع دو انفجار در کابل خبر دادند. به گفته این منابع، انفجارها در مقابل مسجد اهل‌بیت در منطقه سرکاریز در غرب کابل رخ داده و دو اتوبوس هدف انفجار قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی به شبکه طلوع‌نیوز گفته که هر دو انفجار در فاصله زمانی اندک رخ دادند. در این دو انفجار دست کم هشت غیرنظامی جان باختند و 30  نفر دیگر زخمی شده‌اند و احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

سیدحمید روشن، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که انفجار نخست حوالی ساعت ۷:۱۵ دقیقه‌ عصر در منطقه سرکاریز در مقابل مسجد اهل‌بیت، یک اتوبوس را هدف قرار داده است. در این انفجار که ناشی از مین مغناطیسی بوده، شش غیرنظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به‌ گفته‌ معاون سخنگوی وزارت داخله،‌ انفجار دوم حوالی ساعت ۸:۱۵ دقیقه در کابل رخ داده است. روشن گفته است در این انفجار نیز یک اتوبوس هدف قرار گرفته و تلفاتی هم در پی دارد؛ اما آمار آن تاکنون مشخص نشده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام
captcha