اجرای 273 برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال امام در خارج از کشور
کد خبر: 3975314
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد؛

اجرای 273 برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال امام در خارج از کشور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح برنامه‌های نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: به همین مناسبت 273 عنوان برنامه فرهنگی پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فرارسیدن سی‌ودومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این سازمان همچون سال‌های گذشته به عنوان متولی برنامه‌های بین‌المللی بزرگداشت رهبر فقید انقلاب، به مناسبت 14 خرداد برنامه‌های مختلفی را در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی خارج از كشور برگزار می‌كند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: «بزرگداشت امام خمینی(ره) برای ما، جنبه اعتقادی، ایمانی، انقلابی، عاطفی و ملی دارد»، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور متعهد است زمینه تحقق این مهم را در اقصی نقاط جهان فراهم سازد.

ابراهیمی‌ترکمان در ادامه افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون سال‌های گذشته، بر انجام وظیفه خویش در تبیین اندیشه‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان اهتمام دارد و با به کارگیری شیوه‌های تأثیرگذار فرهنگی‌ و با بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، سیره عملی و نظری ایشان، معنویت و دین در اندیشه حضرت امام (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی به برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی‌ودومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: هر چند كه تداوم شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، برگزاری مراسم را با محدودیت مواجه كرده است؛ اما همكاران ما در رایزنی‌های فرهنگی از ظرفیت فضای مجازی برای برپایی مراسم و ترویج آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) استفاده خواهند كرد.

بهره‌مندی از فضای مجازی در برنامه‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی ایران در خارج از كشور با بهره‌مندی از فضای مجازی گفت:  امروز توجه به شبکه‎‌های اجتماعی و رسانه‎‌ها در فضای مجازی، در اولویت فعالیت‎های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: 273 عنوان برنامه فرهنگی با محوریت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از سوی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان پیش‌بینی شده است که در روزهای آتی اجرا می‌شوند.

وی در ادامه، برپایی 18 وبینار با موضوعات مختلف با شركت شخصیت‌های فرهنگی داخلی و خارجی در مسكو، اسلام‌آباد، کراچی، كلمبو، دهلی‌نو، بمبئی، داكا، بیشكک، نخجوان، بیروت، باکو، برلین، مسقط، نایروبی، آنکارا، كوالالامپور، بغداد و پرتوریا، نشست علمی تحولات روابط ایران و ارمنستان در پرتو افکار و آراء امام خمینی(ره) در آکادمی علوم ارمنستان، برگزاری 5 نمایشگاه مجازی از سوی نمایندگی‌های فرهنگی الجزایر، آفریقای جنوبی، بمبئی، صربستان و اندونزی و تولید و انتشار پادكست در نمایندگی فرهنگی یونان و نخجوان را از جمله برنامه‌های این سازمان در سالگرد ارتحال امام(ره) برشمرد.

ابراهیمی‌ترکمان همچنین افزود: نشر پیام‌های امام خمینی(ره) با استفاده از ابزارهایی مانند موشن‌گرافیک، پوستر و اینفوگرافیك به 14 زبان در فضای مجازی با موضوعات سیره امام راحل، استکبارستیزی و انقلاب اسلامی از فعالیت‌های‌ نمایندگی‌های فرهنگی در خارج از كشور طی این ایام است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انتشارات بین‌المللی الهدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)، گفت: این مؤسسه با انتشار دو ویژه‌نامه المحجوبه به زبان انگلیسی و الوحده به زبان عربی، مقالات نویسندگان و تحلیلگران دینی و سیاسی جهان در خصوص بنیانگذار انقلاب اسلامی را منعكس می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ترجمه و انتشار کتاب‌ «انسجام اسلامی در اندیشه فراملی امام خمینی(ره)» به زبان تامیلی، كتاب «امام خمینی(ره) بأقلام عراقیه» حاوی یادداشت 19 شخصیت سیاسی، فرهنگی و علمی عراق درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به زبان عربی، كتاب‌ «نامه‌های حضرت امام خمینی(ره) به حجت الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی» به زبان انگلیسی، «انسجام اسلامی در اندیشه فراملی امام خمینی(ره)» به زبان انگلیسی و «حدیث بیداری: نگاهی به زندگینامه امام خمینی(ره)» به زبان عربی را از دیگر برنامه‌های این سازمان در خارج از كشور ذكر كرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنانش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد را تسلیت و تعزیت گفت.

انتهای پیام
captcha