«خانه توحید»؛ عبادتگاه مشترک ادیان در برلین
کد خبر: 3975332
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

«خانه توحید»؛ عبادتگاه مشترک ادیان در برلین

این روزها تلاش برای عملی‌کردن عبادتگاه مشترک ادیان در برلین آغاز شده است و سنگ بنای این مرکز در حالی طی مراسمی در این شهر گذاشته شده که نمایندگان سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در آن حضور داشتند.

به گزارش ایکنا؛ این پروژه با نام «خانه‌ توحید» (House of One) قرار است به طور مشترک مسجد، کنیسه و کلیسا باشد و در آن همه‌ پیروان این ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت زیر یک سقف به عبادت مشغول شوند.

این طرح حاصل سال‌ها گفت‌وگوی بین ادیانی یک امام جماعت، یک خاخام و یک کشیش است، تا از نظر آنها محلی برای آشنایی بیشتر پیروان ادیان با یکدیگر باشد.

بنا به گزارش گاردین، محلی که سال‌های بسیار دور یک کلیسا بوده برای این کار در نظر گرفته شده است و این پروژه ۴۷ میلیون یورو بودجه نیاز دارد که دولت آلمان ۲۰ میلیون از آن را متقبل شده و بقیه از خیرین جمع‌آوری خواهد شد.

آندریاس ناچاما، روحانی یهودی که با همکاری یک کشیش و روحانی مسلمان، در تأسیس این مرکز همکاری دارد، می‌گوید: راه‌های مختلفی برای رسیدن به خدا وجود دارد و هر کدام از آنها راه خوبی است. در این عبادتگاه توحیدی، مسیحیان، مسلمانان و یهودیان جداگانه عبادت می‌کنند اما در تعطیلات دینی، مراسم‌ و جشن‌ها را در کنار هم برگزار می‌کنند.

وی افزود: این چیزی بیش از یک نماد بوده و آغاز دوره جدیدی است که نشان می‌دهیم هیچ نفرتی بین ما وجود ندارد.

این مرکز در محل کلیسای سنت پیتر در پتریپلاتس برلین ساخته خواهد شد که در جنگ جهانی دوم آسیب دید و در ۱۹۶۴ به دست مقامات آلمان شرقی تخریب شد.

انتهای پیام
captcha