تحلیلی بر تلاوت منتخب سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز + فیلم
کد خبر: 3975351
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

تحلیلی بر تلاوت منتخب سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز + فیلم

در اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، تلاوت حمیدرضا نصیری، به عنوان تلاوت منتخب این جلسه معرفی شد.

تحلیلی بر تلاوت منتخب سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز + فیلم

به گزارش ایکنا، اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۵ خردادماه، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت کننده از طریق نرم افزار «گوگل میت»، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد. در پایان این جلسه تلاوت «حمیدرضا نصیری» با کسب نصاب لازم به عنوان «تلاوت منتخب» معرفی شد.

حمیدرضا نصیری وحیدفر، روز دوازدهم بهمن ماه سال 1360 در زنجان متولد شده و فعالیت های خود را از حدود 10 سالگی آغاز کرده و اولین استاد رسمی این قاری ممتاز «محمود رنگرز» بوده است.

این قاری ممتاز اولین تلاوت‌های خود را با تقلید از اساتیدی همچون «بسیونی» و «شحات محمد انور» انجام داده است. علاوه بر این در طول سال‌های فعالیت در عرصه تلاوت از اساتید بزرگ مصر همچون استاد «مصطفی اسماعیل»، «عبدالفتاح شعشاعی»، «محمد رفعت»، «کامل یوسف، ابوالعینین شعیشع و اساتید دیگر تقلید کرده است.

فصل جدیدی از فعالیت های این قاری ممتاز از سال ۱۳۸۰ به بعد و با ورود به نیروی هوایی و سکونت در تهران، شکل گرفت و این حضور باعث شد تا در محضر اساتیدی همچون «احمد ابوالقاسمی»، «محمدحسین سعیدیان» و استاد «سیدمحسن موسوی بلده» به کسب فیض بپردازد.

از جمله عناوینی که این قاری ممتاز تا‌کنون کسب کرده است، می‌توان به رتبه اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۶، رتبه دوم مسابقات قرآن دانشجویان کشور در سال ۱۳۹۹، رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در سال ۱۳۹۹ و ... اشاره کرد. حضور در مراسم حج تمتع سال ۱۳۹۸ به همراه کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۹۹ از دیگر افتخارات این قاری ممتاز کشورمان است.

نصیری تلاوت خود در اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم را با بیات نوا شروع کرد و در ادامه بیات شور و سپس بیات محیر را اجرا کرده است. تکرار آیات از آیه ۱۳۳ با صبا زمزم و در ادامه بیات نوا در اکتاو دوم تا پایان آیه ۱۳۴ بوده است. شروع آیه ۱۳۵ با جنس حجاز و ترکیب با عجم و صبا، در ادامه حجاز نوا تا پایان آیه ۱۳۵ اجرا شده است.

شروع آیه ۱۳۶ با مقام نهاوند و در ادامه نهاوند نوا و نهاوند کرد نیز اجرا شده است، در آخر آیه ۱۳۶ هم ورود به رست با رست چهارگاه همراه بوده است، آیه ۱۳۷ رست و آیه ۱۳۸ بیات حسینی و بیات محیر و در نهایت فرود در بیات بوده است. در ادامه تلاوت این قاری ممتاز در اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم که مربوط به آیات 33 تا 138 سوره مبارکه آل عمران است، بارگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha