وزیر خارجه یونان: فرهنگ اسلامی الهام‌بخش همزیستی مسالمت‌آمیز است
کد خبر: 3975498
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

وزیر خارجه یونان: فرهنگ اسلامی الهام‌بخش همزیستی مسالمت‌آمیز است

وزیر امور خارجه یونان در پیام خود به یک کنفرانس فرهنگی در این کشور از فرهنگ یونانی و اسلامی به عنوان نمونه‌ای الهام بخش از همزیستی مسالمت‌آمیز یاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Orthodox Times، نیکوس دندیاس(Nikos Dendias)، وزیر امور خارجه یونان در یک پیام ویدئویی گفت: فرهنگ یونانی و اسلامی دو عنصر قابل شناسایی در تاریخ حوزه دریای مدیترانه هستند و روابط و تعاملات باعث ایجاد روابط تاریخی و فرهنگی بین این دو فرهنگ شده است.

دندیاس تأکید کرد که غنای این روابط تاریخی، فرهنگی و سنت‌های مذهبی الهام دهنده یک همزیستی خلاقانه و مسالمت‌آمیز است که برای همه مردم مدیترانه و خاورمیانه سودمند خواهد بود.

وزیر امور خارجه یونان ادامه داد: غنای تجارب تاریخی و فرهنگی و سنت‌های دینی همچنین می‌تواند مشارکت مردم مدیترانه و خاورمیانه را در حل مشکلات و درگیری‌های مدرن تضمین کند.

وزیر امور خارجه یونان این پیام را به دومین کنفرانس بین‌المللی میراث فرهنگی در این کشور داد. این کنفرانس توسط انستیتوی وزرات امور خارجه یونان با همکاری دانشگاه ملی و دانشگاه کاپودیستری آتن با موضوع «یونانیسم و فرهنگ اسلامی: جنبه‌های مثبت تعامل و چشم‌انداز آن» برگزار شد.

انتهای پیام
captcha