تعمیق روابط تهران و دمشق مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای سوریه بود
کد خبر: 3975505
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
سفیر سوریه در تهران:

تعمیق روابط تهران و دمشق مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای سوریه بود

شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران در سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر» گفت: مهمترین دستاورد و نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای مردم سوریه، پایداری و تعمیق روابط بین تهران و دمشق بوده است.

به گزارش ایکنا، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر»، از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و ستاد مرکزی بزرگداشت آثار امام خمینی(ره) و ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) امروز، ۱۳ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در حرم مطهر امام راحل در حال برگزاری است.

شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران در سخنرانی خود در این سمینار گفت: ابتدا بسیار خرسندم که در این مکان مبارک و در سی و دومین سالروز رحلت امام خمینی در این همایش باشکوه با عنوان امام خمینی و جهان معاصر در خدمت شما بزرگواران هستم. انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل یکی از مهمترین تحولات در منطقه و جهان در نیمه دوم قرن بیستم را رقم زد.

بیشتر بخوانید:



دیوب ادامه داد: نتایج انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و بازتاب آن در کل منطقه و جهان دیده می‌شود.

سفیر سوریه در تهران تصریح کرد: انقلاب ایران با دیدگاه و منش پویای و رهبری تاریخی آن، حتی پس از رحلت امام خمینی و با رهبری و هدایت امام خامنه‌ای همچنان یکی از بازیگران مهم در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: مهمترین دستاورد و نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای مردم سوریه، پایداری و تعمیق روابط بین ایران و سوریه بوده است. روابط میان تهران و دمشق پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رابطه راهبری و براساس احترام متقابل بوده است.

شفیق دیوب بیان کرد: این رابطه با وجود شک و تردید دشمنان در مسیر آن همواره پایدار بوده و معادلات جدید قدرت را رقم زده است که در رأس آن تاسیس محور مقاومت و حمایت از مسئله عادلانه فلسطین، حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت بوده است.

وی گفت: مقابله با سلطه‌گری از سیاست‌های اصولی دو کشور ایران و سوریه است که از پایبندی این دو کشور به اصول و مبانی حق‌طلبانه نشئت می‌گیرد.

دیوب اضافه کرد: ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سازمان آزادی‌بخش فلسطین تحویل داده شد و ایران حمایت کامل خود را از فلسطین اعلام کرد.

وی گفت: حمایت ایران از مقاومت سوریه به نفع آرمان فلسطین است و این حمایت توان مردم فلسطین را برای مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل افزایش خواهد داد.

سفیر سوریه در تهران گفت: در پایان باید به سه نکته اشاره کنم که نکته نخست این است که سوریه هرگز ایستادگی ایران و امام خامنه‌ای در کنار مردم سوریه در جنگ ظالمانه ۱۰ ساله را فراموش نمی‌کند.

شفیق دیوب تأکید کرد: نکته دوم این که سوریه همواره تلاش کرده که روابط برادرانه ایران و سوریه در خدمت مسئله عادلانه عربی و آرمان فلسطین باشد و این روابط در راستای تقویت روابط ایرانی و عربی باشد. نکته سوم این که ما به آینده رابطه میان ایران و سوریه و محور مقاومت و تمامی کشورهای منطقه خوش‌بین هستیم.

انتهای پیام
captcha