تاکید ائمه جمعه سنگاپور بر جایگاه مهم زنان در اسلام
کد خبر: 3975606
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

تاکید ائمه جمعه سنگاپور بر جایگاه مهم زنان در اسلام

ائمه جمعه سنگاپور بر اهمین نقش زنان از دیدگاه اسلام و لزوم رفتار محترمانه با آنان تاکید کردند.

تاکید ائمه جمعه سنگاپور بر جایگاه مهم زنان در اسلامبه گزارش ایکنا؛ به نقل از استریت تایمز، در پی انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره اساتید زن مسلمان در سنگاپور، امروز خطیبان جمعه در این کشور بر لزوم رفتار باعزت و محترمانه با زنان تأکید کردند.

در خطبه‌ای که از سوی دفتر مفتی سنگاپور، عالی‌ترین مقام اسلامی این کشور نوشته شده، آمده است: در اسلام هیچگونه تمایز جنسیتی وجود ندارد و زنان از نظر معنوی از مردان فروتر نیستند.

در این خطبه آمده است: به یاد داشته باشید که احترام ما به زنان باید هم در زندگی خصوصی و هم در زندگی عمومی ما برقرار باشد.

در این خطبه‌ با انتقاد از یک نظرسنجی آنلاین که هفته گذشته درباره اساتید زن علوم اسلامی انجام شد، آمده است: افرادی که نگاه ابزاری به زنان دارند نتوانسته‌اند انسانیت را در آنان ببینند و آنها را فقط به عنوان اشیایی می بینند که به آنها کمک می کند خواسته‌های خود را برآورده کنند.

در ادامه این خطبه تاکیده شده است: این فرهنگ باید از بین برود تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود. ما باید به طور جدی در مورد چرایی گسترش این فرهنگ تأمل کنیم. چنین رفتاری غیرقابل قبول است و مردم باید از گفتار و کردار خود آگاه باشند، زیرا آنها در آموزش فرهنگ به کودکان سهیم هستند.

این نظرسنجی در رسانه اجتماعی MeWe انجام شد و پلیس در حال تحقیق در مورد این پرونده است. سیاستمداران و شورای دینی اسلامی سنگاپور (Muis) این نظرسنجی را توهین به زنان دانستند و تأكید كردند كه احترام و امنیت برای زنان باید امری عادی باشد.

انتهای پیام
captcha