بررسی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در شبکه المنار لبنان
کد خبر: 3975655
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

بررسی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در شبکه المنار لبنان

شبکه المنار در یکی از برنامه‌های مهم خود به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی و چشم‌انداز آن پرداخت.

بررسی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در شبکه المنار لبنانبه گزارش ایکنا؛ شبکه المنار در مهمترين برنامه شامگاهی زنده خود پانوراما الیوم به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(قدس سره) ميزبان دکتر عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان بود.

خامه‌یار در آغاز نگاهی به چالش‌های جهوری اسلامی ایران در طول مدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی انداخته و گفت: اگر بخواهیم به دستاوردها و موفقیت‌های کشورمان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون نظر بیاندازیم باید مقایسه ای میان گذشته ایران و پس از پیروزی به رهبری امام خمینی داشته باشیم و سپس به توطئه‌هایی که در این مدت بر علیه جمهوری اسلامی طراحی شد و جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی نگاهی بیاندازیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که دستاوردهای کشورمان در سایه تمام این تحریم ها، چالش‌ها و مشکلات تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است.

ایران با مقاومت در برابر استکبار و تحریم ها، توانست پرونده هسته‌ای خود را با موفقیت مدیریت کند و از سوی دیگر به چنین دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی آن هم در سایه تحریم‌های جهانی، دست یاید و در نهایت، تمام این گردنه‌های سخت را پشت سر بگذارد و به نظرم این موفقیت‌ها بر کسی پوشیده نیست و هیچ کس نمی‌تواند آنها را انکار کند.
وی افزود: ما كشور اسلامی مقتدر و با زیر ساخت‌های مستحکمی داریم. مسئله استقلال کشور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بوده و باید گفت هم اکنون هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند، خواسته خود را بر ایران تحمیل کند. در گذشته هزاران مستشار نظامی آمریکایی در مراکز حساس کشور حضور داشتند و خواسته خود را بر دولت و ملت دیکته می‌کردند. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از چهل انتخابات برگزار کرده‌ایم و مردم با اراده خود در سرنوشت کشورشان مشارکت کرده‌اند. پیشرفت‌های علمی ایران غیر قابل انکار است. تهاجم وحشیانه‌ای که بر ضد ج.ا.ایران از سوی غربی‌ها و هم پیمانان آنها صورت گرفته نشان می‌دهد که الگویی که ایران در ارائه ارزش‌های والای انسانی به جهانیان ارائه کرده است، برای آنها گران تمام شده، لذا مانع از پیشرفت کشورمان و الگوبرداری دیگر ملت‌ها از انقلاب اسلامی، می شوند. و این هجمه‌ها به همین دلیل صورت می گیرد.

رایزن فرهنگی کشورمان سپس به مسئله حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مظلوم و مستضعف در جهان پرداخته و گفت: به رغم وجود امپراتوری‌های رسانه‌ای جهان که هر روز مدعی پایان دادن به نظام ج.ا.ایران بوده و هستند، ایران توانست از هم پیمانان خود و مستضعفان جهان با قدرت حمایت کند و باید گفت تمام این موفقیت‌ها به دلیل ثبات، قدرت و توانایی و وجود راهبردی عمیق از سوی جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

خامه‌یار در پایان گفت: امام خمینی از همان آغاز، دارای یک ایدئولوژی ثابت در دفاع و حمایت از فلسطین و آزادی قدس بود. این دیدگاه از زمان حضورش در حوزه‌های قم و نجف اشرف و نیز در دوران تبعید در ترکیه و همچنین پاریس و سپس در تهران تا آخر ادامه یافت. آزادی فلسطین و مقابله با اشغالگران از مهمترین ايده‌های امام در مسئله فلسطین به شمار می‌رفت و ایشان با صدور فتوا در مصرف وجوهات شرعی در جهت حمایت از فلسطین، نشان داد که فلسطین در جوهره عقیدتی ايشان رسوخ پیدا کرده و حتی در قانون اساسی کشورمان نیز حمایت از مستضعفان و مسئله فلسطین امری ثابت به شمار می‌رود. ایران حمایت خود را از فلسطین چه در دوران حضور امام خمینی و چه پس از ارتحال ایشان و تاکنون به رهبری امام خامنه ای ادامه داده است. روش‌های مبارزه نسبت به گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است و سنگ ریزه های جوانان فلسطینی تبدیل به موشک‌هایی شده‌اند که بر سر دشمن فرود می‌آیند و پیروزی اخیر ملت فلسطین نیز نشانه ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران بوده که با حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

بررسی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در شبکه المنار لبنان

بررسی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در شبکه المنار لبنان

انتهای پیام
captcha