افتتاح نخستین قبرستان اسلامی در پایتخت فیلیپین
کد خبر: 3975869
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

افتتاح نخستین قبرستان اسلامی در پایتخت فیلیپین

نخستین قبرستان و سالن فرهنگی مسلمانان در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین افتتاح شد.

افتتاح نخستین گورستان اسلامی در پایتخت فیلیپین

به گزارش ایکنا به نقل از مانیلا بولتن، اولین قبرستان و سالن فرهنگی مسلمانان در شهر مانیل امروز دوشنبه با حضور فرانسیسکو ایسکو مورنو دوماگوسو، شهردار مانیل و شی ساكالوران محمد، رئیس امور مسلمانان مانیل افتتاح شد.

دوماگوسو در سخنرانی خود با بیان اینکه نیاکان مردم این شهر در سده‌های قبل، مسلمان بودند، گفت: این قبرستان و تالار فرهنگی نشانه‌های ساده‌ای است از قدردانی از تلاش‌های مسلمانان در جنگ برای استقلال و حاکمیت کشور.

دوماگوسو ادامه داد كه پیش از این مسلمانان مانیل مجبور بودند به استان‌ها یا شهرهای مختلف بروند تا بستگان فقید خود را دفن کنند و حتی برخی به میندانائو می‌رفتند.

وی خطاب به مسلمانان گفت: «خواهران و برادران مسلمان ما! اکنون می‌توانید بگویید که مکانی را در اختیار دارید که می‌توانید آن را از خود بدانید. جایی برای خانواده شما، برای عزیزانتان، اینجا در مانیل».

همچنین شی ساكالوران محمد گفت که افتتاح گورستان و تالار فرهنگی مانیل یک روز تاریخی برای مسلمانان این شهر است. در واقع، مسلمانان فیلیپینی پس از مدت‌ها در مانیل خانه‌ای پیدا کرده‌اند. وی همچنین از مورنو برای همراهی و ایستادگی در کنار مسلمانان در این شهر تشکر کرد.

رئیس امور مسلمانان مانیل گفت: هیچ شهرداری مانند شهردار فرانسیسکو ایسکو مورنو دوماگسوسو مانیل برای خواهران و برادران مسلمان ما کار نکرده و در کنار ما نایستاده است.

انتهای پیام
captcha