حمایت اتحادیه اروپا از آموزش حقوق به وکلای مسلمان فیلیپین
کد خبر: 4012745
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

حمایت اتحادیه اروپا از آموزش حقوق به وکلای مسلمان فیلیپین

دوره آموزشی مباحث حقوقی با حمایت اتحادیه اروپا برای وکلای منطقه خودمختار و مسلمان‌نشین میندانائو در جنوب فیلیپین آغاز شده است.

حمایت اتحادیه اروپا از آموزش حقوق به وکلای مسلمان فیلیپینبه گزارش ایکنا، یکی از چالش‌های موجود در منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین و دولت انتقالی آن، جمع بین قوانین شریعت و قوانین ملی حقوقی است، دولت مرکزی رودریگو روآ دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین بر لزوم حفظ یکپارچگی قوانین حقوقی در سراسر کشور تأکید دارد؛ با این حال با توجه به برخی ملاحظات اجازه داده است در بخشی از مباحث حقوقی مانند ارث و ازدواج و مشابه آن شریعت اسلامی برای مسلمانان مدنظر دادگاه‌ها قرار گیرد.

در همین راستا؛ برنامه آموزشی مباحث حقوقی از نهم نوامبر 2021(18 آبان) با حمایت اتحادیه اروپا برای وکلای جنوب فیلیپین آغاز شده است که به صورت آنلاین اجرا می‌شود.

این برنامه آنلاین به وکلای منطقه خود‌مختار میندانائو فرصت داده است تا پانزده دسامبر 2021 میلادی (24 آذرماه سال جاری) دوره آموزش 36 ساعته حقوقی را طی کنند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین؛ این برنامه‌ با حمایت و مشارکت مالی اتحادیه اروپا انجام می‌شود تا امکان مشارکت در تقویت ظرفیت نهادهای حقوقی برای ایجاد یک محیط حکومتی دموکراتیک در طول دوره گذار دولت موقت به دولت دائمی خودمختار مسلمانان فراهم شود و عاملی در راستای استقرار صلح و توسعه پایدار در منطقه باشد.

«شا الیجا دوماما آلبا»، دادستان کل ناحیه خودمختار جنوب فیلیپین اظهار کرد از سال 2001 میلادی تاکنون، دیوان عالی کشور فیلیپین، مسئولان آزمون‌های حقوقی فیلیپین و سایر وکلا را ملزم کرده است که هر سه سال یک بار در کلاس‌های بازآموزی حقوقی که به مدت سی و شش ساعت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دوماما آلبا افزود: بسیاری از وکلای حقوقی منطقه خودمختار به دلیل بروز بیماری همه‌ گیر کووید-19 نتوانسته‌اند در آموزش‌های حقوقی اجباری شرکت کنند؛ به همین منظور این دوره برگزار شده است و وکلا بدون داشتن گواهینامه شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی نمی‌توانند به وکالت خود ادامه دهند.

این دوره‌ها شامل موضوعاتی از قبیل اخلاق حقوقی، مهارت‌های انجام محاکمه و پیش از محاکمه، حل اختلاف جایگزین، به روزرسانی اطلاعات در مورد قوانین و رویه‌های قضایی، نگارش حقوقی و وکالت شفاهی و آشنایی با حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha