مقام ترکیه‌ای: روابط خود را با تل‌آویو بهبود می‌بخشیم
کد خبر: 3975940
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

مقام ترکیه‌ای: روابط خود را با تل‌آویو بهبود می‌بخشیم

یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی از تمایل دولت ترکیه به بهبود روابط با رژیم صهیونیستی پس از تشکیل کابینه جدید این رژیم خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» نوشت: یک مقام مسئول ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، گفته است که آنکارا تمایل دارد روابط خود با رژیم اسرائیل را بهبود بخشد اما مشکل آن با ریاست فعلی این رژیم است.
 
این مسئول ترکیه‌ای گفت: همانطور که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش‌تر نیز اشاره کرده است، ما علاقه‌مند به بهبود برقراری روابط حسنه با تل‌آویو هستیم اما مشکل ما با ریاست فعلی اسرائیل است. ما تمایل داریم که پس از تشکیل کابینه جدید، عادی‌سازی روابط را از سر بگیریم.
 
بیانات این مقام مسئول ترکیه پس از گزارش روز جمعه روزنامه حریت ترکیه درباره 5 شرط آنکارا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتشر شده است. شروطی که دولت ترکیه برای عادی‌سازی روابط تعیین کرده عبارتند از: بازگشت به عملیات‌سازی با فلسطینیان، توقف تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین، توقف اقداماتی که به حل و فصل مسئله دو دولتی اسرائیل و فلسطین ضربه می‌زند، توقف وضعیت موجود در مسجدالاقصی و توقف سلطه بر اراضی فلسطین.
 
روزنامه یسرائیل هیوم همچنین نوشت: مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در نامه‌های جداگانه به یائیر لاپید (مأمور تشکیل کابینه اسرائیل) و نفتالی بنت (رهبر حزب یامینا) نوشته است که: «اگر اسرائیل خواستار برپایی روابط عادی با ماست، باید سیاست‌های خود را تغییر دهد.»
 
انتهای پیام
captcha