برخورد پدرانه مرحوم «محمد سعادتمند» در جلسات قرآن
کد خبر: 3976017
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

برخورد پدرانه مرحوم «محمد سعادتمند» در جلسات قرآن

محمد سعادتمند از پیشکسوتان قرآنی سیستان و بلوچستان، اواخر هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. وی در دهه 40 شروع به برپایی برنامه‌های قرآنی کرده است و با وجود بیماری، همواره جلسات قرآن هفتگی‌اش را برپا می‌کرد.

سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان با عرض تسلیت به جامعه قرآنی استان گفت: ایشان از پیشکسوتان قرآنی بود که تعداد زیادی از قاریان، حافظان استان، تربیت یافته مکتب درسی مرحوم سعادتمند بودند.

وی با اشاره به شیوه جلسه‌داری استاد سعادتمند اظهار کرد: ایشان همواره در برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن، تجوید و فنون قرائت در سطوح مقدماتی و پیشرفته فعال بودند و به عنوان استاد مدعو با ادارات قرآنی سطح استان همکاری و تعامل داشتند. همچنین ایشان جلسه سنتی قرآن به صورت هفتگی داشتند که با شور شرکت‌کنندگان در مقاطع مختلف سنی همراه بود.

پورموسوی درباره خصوصیت و ویژگی اخلاقی زنده‌یاد سعادتمند بیان کرد: ایشان از پایه‌گذاران محافل و جلسات قرآنی استان و مداح اهل بیت بودند. ایشان همواره با خردسالان، نوجوانان و جوانان دلسوزانه برخورد می‌کردند. سعی داشتند با ایجاد زمینه‌های تشویقی، انگیزه شرکت‌کنندگان را برای حضور در جلسات قرآن مضاعف کنند. در تلاش بودند تا مهربانانه، نکات آموزشی را به قرآن‌آموزان تذکر دهند تا زمینه تکدر خاطر آنها فراهم نشود. مرحوم سعادتمند همواره دعوت مراکز و جلسات قرآنی را برای حضور در برنامه با روی گشاده قبول می‌کردند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال با همراهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از این معلم و پیشکسوت قرآنی تجلیل شد.

ایکنا ضایعه فقدان مرحوم سعادتمند را به خانواده محترم ایشان، جامعه قرآنی سیستان و بلوچستان تسلیت گفته و غفران الهی را برای آن فقید مسئلت دارد.

انتهای پیام
captcha