اتحادیه قرآنی کرمانشاه مرجع توانمند اجرایی حوزه قرآن استان است
کد خبر: 3976065
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

اتحادیه قرآنی کرمانشاه مرجع توانمند اجرایی حوزه قرآن استان است

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه با اشاره به تعامل ایت اتحادیه در برگزاری طرح بشارت در استان با دستگاه‌های قرآنی، اظهار کرد: اتحادیه قرآنی کرمانشاه مرجع توانمند اجرایی حوزه قرآن استان است.

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به تعامل این اتحادیه در برگزاری طرح قرآنی بشارت با دستگاه‌های هم خانواده قرآنی استان، اظهار کرد: طرح بشارت طرحی است که بین سه دستگاه هم خانواده قرآنی اداره اوقاف، ارشاد و تبلیغات اسلامی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: مجری طرح، اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمانشاه است و مؤسساتی که در این طرح شرکت می‌کنند سرانه حمایتی در باب ثبت‌نام در حوزه‌های حفظ قرآن‌آموزان دریافت می‌کنند و ویژه قرآن‌آموزانی است که جزء ۳۰ را حفظ کرده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: این طرح اجرایی در استان برای سال اول با حفظ جزء ۲۹ استارت خواهد خورد و حفظ جزء‌های بیشتر را در دستور کار دارد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه با اشاره به اهداف طرح، گفت: خوبی این طرح این است که با اجرای آن از موزای کاری و آمار‌های چندگانه در استان پرهیز خواهد شد و مرجع اجرایی آن اتحادیه است که به صورت یک بازوی توانمند برای سه دستگاه قرآنی استان خواهد بود تا عملکرد خوبی در اجرای طرح داشته باشند.

وی اظهار کرد: اتحادیه قرآنی جدید کار خود را از اول خردادماه در استان آغاز کرده است و در جلسه‌ای که در روز ۱۸ خردادماه در تالار وحدت با حضور حداکثری مؤسسات قرآنی استان شامل مؤسسات مرکز استان و مؤسسات شهرستان‌ها و برای حضور در طرح خواهد بود.

سلیمی تصریح کرد: این طرح در حوزه‌های حفظ و زیر ساخت‌های قرآنی استان به صورت چشم‌انداز کاملاً روشنی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی ترسیم خواهد شد که امیدواریم اتحادیه قرآنی استان بتواند برنامه‌های بیشتری با دستگاه‌های قرآنی اجرا و به عنوان یک مرجع توانمند اجرایی در حوزه قرآنی استان باشد تا بتواند همچون سال‌های گذشته یک عملکرد و کارنامه خوبی را در حوزه آموزشی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه در پایان گفت: برای اولین‌بار اتحادیه قرآنی استان در حوزه اجرایی با سه دستگاه اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال فعالیت برای اجرای طرح بشارت در استان هستند.

انتهای پیام
captcha