هشدار رئیس‌جمهور تونس نسبت به گسترش فرهنگ شکست درباره مسئله فلسطین
کد خبر: 3976292
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

هشدار رئیس‌جمهور تونس نسبت به گسترش فرهنگ شکست درباره مسئله فلسطین

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس امروز در دیداری با سفیر فلسطین در این کشور ضمن تأکید بر حمایت تونس از فلسطین، نسبت به تلاش‌هایی در راستای خارج کردن مسئله فلسطین از کانون توجه افکار عمومی در کشور‌های اسلامی و سطح جهان هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس درباره تلاش‌ها برای خارج کردن مسئله فلسطین از افکار عمومی در کشورهای اسلامی و سطح جهان هشدار داد و تأکید کرد که گسترش فرهنگ شکست از خود شکست خطرناک‌تر است. این اظهارات روز دوشنبه در جریان دیدار قیس سعید و هائل الفاهوم، سفیر فلسطین در تونس، در قصر قرطاج بیان شده است.

در بیانیه ریاست جمهوری تونس که امروز انتشار یافته، تصریح شده است که رئیس‌جمهور در جریان این دیدار ضمن تأکید بر موضع تونس در حمایت از ملت فلسطین در نبرد قهرمانانه علیه اشغالگری اسرائیل و تجاوزات وحشیانه این رژیم تأکید و اعلام کرده است که از تلاش فلسطین در راه دستیابی به حقوق قانونی خود و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور تونس همچنین به حمایت کشورش از تلاش برادران فلسطینی به منظور حصول وحدت رأی در داخل این کشور بدون دخالت خارجی، اشاره کرد.

در مقابل، سفیر فلسطین نیز با اعلام قدردانی کشور، رهبران و مردم فلسطین از مواضع ارزشمند رئیس‌جمهور و ملت تونس در قبال مسئله فلسطین، وی را در جریان آخرین تغییرات اوضاع در فلسطین قرار داد.

انتهای پیام
captcha