فرمانده الحشد الشعبی در الانبار آزاد شد
کد خبر: 3976485
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

فرمانده الحشد الشعبی در الانبار آزاد شد

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های عراقی مؤید آزادی قاسم مصلح، فرمانده برجسته الحشد الشعبی است که پس از بازداشت دو هفته‌ای توسط دستگاه امنیتی عراق با حکم قضایی آزاد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، مقامات عراقی روز دوشنبه قاسم مصلح فرمانده عملیات الانبار الحشد الشعبی روز دوشنبه با حکم قضایی و به دلیل نبود ادله کافی علیه او آزاد شد.

رسانه‌های عراقی از روز دوشنبه به نقل از منابع قضایی از آزادی مصلح خبر دادند اما هنوز منابع رسمی این کشور در این باره خبری ندادند و تصاویری که امروز چهارشنبه منتشر شده مؤید آزادی مصلح است.

منابع خبری نزدیک به الحشد الشعبی پیش‌تر اعلام کردند که نیروهای آمریکایی با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را از طریق عملیات «هلی برن» در منطقه «الدوره» (جنوب بغداد) بازداشت کرده‌اند.
براساس برخی گزارش‌های غیر مستند، مصلح به اتهام حملات موشکی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در غرب الانبار بازداشت شد، اما در گزارش‌های دیگری فاش شد که بازداشت این فرمانده الحشدالشعبی بخاطر جلوگیری از ورود کاروان نظامیان آمریکایی از سوریه به استان الانبار عراق بوده است.

به دنبال بازداشت این فرمانده الحشد الشعبی موج گسترده‌ای از اعتراض محافل سیاسی و غیرسیاسی عراق به راه افتاد.

قاسم مصلح از برجسته‌ترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مبارزه با تروریسم داعش و عملیات‌ها علیه مخفی‌گاه‌های آنها در صحرای غربی این کشور است. او را دشمن شماره یک داعش در الانبار می‌خوانند.

مصلح بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ و در ایام اشغال عراق از سوی آمریکا به مدت سه سال و دو ماه در یک زندان انگلیسی در استان بصره زندانی بود.

عده‌ای از سیاستمداران عراقی در طول مدت بازداشت مصلح با انتقاد از  دولت مصطفی الکاظمی در عراق، این دولت را متهم کردند که تحت فشار آمریکا به دنبال تضعیف الحشد الشعبی است.

انتهای پیام
captcha