لزوم برقراری پیوندهای فرهنگی خواهر خواندگی میان شهرهای قرآنی
کد خبر: 3976488
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تأکید کرد:

لزوم برقراری پیوندهای فرهنگی خواهر خواندگی میان شهرهای قرآنی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی بوشهر گفت: در راستای تقویت جایگاه بوشهر، شهرهای قرآنی کشور و دنیا شناسایی و با آنها پیوندهای فرهنگی خواهر خواندگی برقرار شود و به دنبال آن فعالیت‌های مشترک در این زمینه تداوم یابد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر امروز، 19 خرداد در نشست ستاد اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران، گفت: لازم است مؤسسات آموزش عالی و آموزشگاه‌های قرآنی با هدف ارتقای جایگاه استان و دست‌یافتن به چنین جایگاهی، شرایط را برای آموزش ‌های قرآنی در سطح بالای علمی فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت به ثبات رسیدن و نمود جایگاه قرآنی بوشهر بیان کرد: نمود کسب این عنوان باید در زندگی، شهر و روستاهای استان خود را نشان دهد طوری‌که هر مسافر و گردشگری که به بوشهر وارد می‌شود این تفاوت فرهنگی را به خوبی حس کند.

وی تصریح کرد: در راستای تقویت جایگاه بوشهر، شهرهای قرآنی کشور و دنیا شناسایی شود و با آنها پیوندهای فرهنگی خواهر خواندگی برقرار شود و به دنبال آن فعالیت‌های مشترک در این زمینه تداوم یابد.

ایرانی افزود: شناسایی قاریان، مفسران، پژوهشگران و فعالان قرآنی شاخص در ایران و جهان، دعوت از آنها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در استان و اعطای عنوان شهروند افتخاری بوشهر از دیگر اقداماتی است که علاوه بر ترویج فرهنگ قرآنی، سبب تثبیت جایگاه شاخص بوشهر در این زمینه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم پیوند میان قرآن و زندگی مردم تصریح کرد: کوشش شود تا از فرصت ایجاد شده هم در جهت پیوند بیشتر با قرآن و هم برای شناساندن و جاری کردن این کتاب آسمانی در همه ابعاد زندگی استفاده شود.

ایرانی افزود: در این راستا علاوه بر مدیران فرهنگی که وظیفه قانونی و هویتی دارند، باید از ظرفیت آموزشگاه‌ها و مؤسسه‌ و برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و اردوهای قرآنی  استفاده شود تا شاخصه‌های فضای قرآنی استان بیش از پیش شناخته و به همگان معرفی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: یاری گرفتن از علما و فرهیختگان قرآنی بوشهر برای ارائه طرح، برنامه و ایده ضروری است و سپس مدیران برای به اجرا درآوردن این ایده‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha