حضور امین موقوفات بررسی و شناسایی امور وقف لازم است
کد خبر: 3976655
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
مدیرکل اداره امور امنا و متولیان موقوفات اوقاف کشور:

حضور امین موقوفات بررسی و شناسایی امور وقف لازم است

مدیرکل اداره امور امنا و متولیان موقوفات اوقاف کشور با اشاره به لزوم حضور امین موقوفات گفت: امین موقوفات، نیروی کمکی سازمان اوقاف و یک کارشناس موضوعی برای موقوفات است که بررسی شناسایی و کارشناسی را بیرون از اداره انجام می‌دهد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست توجیهی آموزشی امنای موقوفات با حضور محمدعلی رمضانی، مدیرکل اداره امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف کشور، روز پنج شنبه بیست خرداد در سالن جلسات اوقاف استان بوشهر برگزار شد.

رمضانی با بیان اینکه بحث تعیین امین برای موقوفات با استفاده از ظرفیت قانونی که در ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه پیش‌بینی شده است، افزود: این اقدام با هدف ارتقای بهره‌وری موقوفات و حفظ عین موقوفات با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امین موقوفات، نیروی کمکی سازمان اوقاف و یک کارشناس موضوعی برای موقوفات است که بررسی شناسایی و کارشناسی را بیرون از اداره انجام می‌دهد.

مدیرکل اداره امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف با بیان اینکه اجرای نیت موقوفات، برعهده ادارات اوقاف است، اضافه کرد: تنظیم و تجدید قرارداد اجاره موقوفات، پیگیری امور ثبتی و اسناد مالکیت موقوفات و جلب سرمایه گذار برای رقبات موقوفات و رقبات مستعد سرمایه گذاری، تنظیم بودجه موقوفات، انجام عملیات مالی و اسناد هزینه از دیگر وظایف امین موقوفات است.

رمضانی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی، کارشناسی و میدانی موقوفات توسط این امنا انجام شده و ادارات اجرایی نقش بالاتر و یک نقشه کارشناسی، هادی و نظارتی خواهند داشت، افزود: با شکل گرفتن این فرآیند موجبات احیا، ارتقا و بهره وری موقوفات بیش از گذشته فراهم شود.

در این جلسه روسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها و امنای موقوفات به بیان موانع و مشکلات در این حوزه پرداختند و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha