تعامل 3 دستگاه قرآنی کرمانشاه در واگذاری طرح «بشارت» به اتحادیه استان
کد خبر: 3976505
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
سلیمی خبر داد:

تعامل 3 دستگاه قرآنی کرمانشاه در واگذاری طرح «بشارت» به اتحادیه استان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمانشاه از اجرای طرح «بشارت» در سطح استان با مشارکت سه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که سه دستگاه دولتی در واگذاری یک طرح بزرگ قرآنی در سطح استان همراهی داشته‌اند.

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از اجرای طرح «بشارت» در سطح استان با مشارکت سه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که سه دستگاه دولتی در واگذاری یک طرح بزرگ قرآنی در سطح استان همراهی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح بشارت در راستای حفظ و تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود، افزود: جلسه توجیهی، روز گذشته، 18 خردادماه با مشارکت و همراهی 95 درصدی مؤسسات استان تشکیل شد. طرح بشارت، طرح حمایتی و ویژه مؤسساتی است که در حوزه حفظ قرآن فعالیت دارند.

سلیمی با اشاره به اجرای این طرح در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: اتحادیه قرآنی استان نیز به عنوان مجری این طرح انتخاب شده است و اجرای این طرح نشان از تعامل بین دستگاه‌های دولتی و اتحادیه مردم‌نهاد قرآنی در استان کرمانشاه بود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح فوق ویژه حافظانی است که جزء سی‌ام را حفظ هستند و با محوریت حفظ جزء 29 قرآن برگزار خواهد شد، بیان کرد: طرح بشارت طی 40 ساعت آموزشی برگزار خواهد شد. همچنین کلاس‌های آن ترکیبی از دوره حضوری و مجازی (نیمه حضوری) است.

وی تأکید کرد: سهمیه استان در این طرح، هزار نفر است که در صورت افزایش سهمیه، خانه‌های قرآن نیز مشمول اجرای آن خواهند شد. همچنین طی سال‌های آینده حفظ سه، پنج و اجزاء بیشتر به این طرح افزوده خواهد شد.

سلیمی درباره افرادی که علاقه‌ به حضور در طرح بشارت را دارند، اما حافظ جزء سی‌ام نیستند، گفت: متقاضیان باید جزء سی‌ام را خودشان حفظ کنند و برای حفظ جزء بیست و نهم در این طرح شرکت کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری محسن کرمیان، معاون قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدهادی شاه‌محمدی، مسئول دارالقرآن استان، ساحل سهیلی، مسئول قرآنی اداره اوقاف و امورخیریه کرمانشاه و حجت‌الاسلام توحیدی، مسئول ستاد حفظ اداره اوقاف و امورخیریه استان، بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح فتح‌البابی برای تعامل بیش از پیش دستگاه‌های دولتی استان در زمینه واگذاری فعالیت‌های قرآنی به اتحادیه قرآنی کرمانشاه به عنوان بازوی توانمند اجرایی در حوزه‌های مردم‌نهاد باشد.

انتهای پیام
captcha