افزایش همدلی کشور‌های اروپایی با مردم فلسطین پس از جنگ اخیر در غزه
کد خبر: 3976554
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

افزایش همدلی کشور‌های اروپایی با مردم فلسطین پس از جنگ اخیر در غزه

نتایج نظرسنجی مرکز «یوگو» در انگلیس حاکی از کاهش محبوبیت اسرائیل در این کشورهاست. هم‌زمان با این کاهش، شاهد افزایش همدلی مردم در کشور‌های مختلف جهان با مردم فلسطین بوده‌ایم.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز «یوگو» در انگلیس نشان می‌دهد که محبوبیت اسرائیل در تعدادی از کشورهایی اروپایی پس از جنگ اخیر غزه کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که از فوریه گذشته تاکنون، محبوبیت رژیم صهیونیستی در کشورهای اروپایی که این نظرسنجی در آن‌ها انجام شده است، 14 واحد کاهش داشته است.

نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که در انگلیس میزان محبوبیت اسرائیل در ماه مه سال 2021، 27 واحد کاهش یافته و به منفی 42 رسیده است که در فوریه این میزان منفی 14 بود. و این میزان کمترین محبوبیت اسرائیل از سال 2016 میلادی در انگلیس است.

دومین کاهش در فرانسه صورت گرفته است که این میزان 23 واحد کاهش یافته و به منفی 36 رسیده است، از ماه مه سال 2019 تا کنون کمترین میزان محبوبیت اسرائیل در فرانسه بوده است. در دانمارک نیز این میزان 22 واحد کاهش یافته و به منفی 39 رسیده است. در آلمان نیز محبوبیت اسرائیل در آخرین نظرسنجی انجام شده 14 واحد کاهش یافته و به 10 واحد رسیده است.

این موسسه که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات نظرسنجی در جهان است، در کنار این ارقام، از موج محبوبیت فلسطین و همدلی با آن در سراسر جهان خبر داده است. برگزاری تظاهرات متعدد در کشورهای جهان در حمایت از مردم فلسطین در ایام جنگ غزه را می‌توان تأییدی بر این نظرسنجی دانست.

 

انتهای پیام
captcha