۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم به مناطق دورافتاده لرستان اعزام شدند
کد خبر: 3976555
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
برای رقم زدن مشارکت حداکثری در انتخابات؛

۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم به مناطق دورافتاده لرستان اعزام شدند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی باید برای ایجاد شور و نشاط، فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر کنند، گفت: صد نفر از روحانیون مقیم قم برای رقم زدن مشارکت حداکثری به مناطق دورافتاده روستایی استان سفر کرده‌اند.

۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم به مناطق دورافتاده لرستان اعزام شدندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در نشست بصیرتی ویژه طلاب استان لرستان که سه‌شنبه، ۱۸ خردادماه برگزار شد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است، از مولفه‌های بسیار مهم است و هر نظام برای دوام خود نیازمند یک تبادل و ارتباط مطلوب با محیط و مردم پیرامون است.

وی ادامه داد: اگر نظامی نتواند تبادل و ارتباط مطلوب با محیط و مردم پیرامون را برقرار کند، مشکلاتی برای سیستم به وجود می‌آید که خطرآفرین است و از طرفی مردم نیز باید احساس کنند می‌توانند مطالبات خود را از طریق صندوق‌های رأی به دست آورند تا در مشارکت‌های سیاسی سهیم باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مناسبات نظام جمهوری اسلامی در راستای رابطه مردم با حاکمیت و بالعکس بوده، بر مبنای قانون اساسی و برگرفته از کتاب و سنت است و مردم در این چارچوب در انتخابات مشارکت می‌کنند.

شاهرخی اظهار کرد: جامعه روحانیت لرستان از مدت‌ها قبل فعالیت‌های بصیرت و معرفت‌افزایی را در قالب نشست‌های مختلف برگزار می‌کند و به تازگی ۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم برای رقم زدن مشارکت حداکثری به مناطق دورافتاده روستایی استان سفر کرده‌اند تا مردم را با منطق به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در سطوح مختلف بین جامعه روحانیت لرستان وجود دارد، گفت: همچنین ستادهای انتخاباتی باید برای ایجاد شور و نشاط، فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

انتهای پیام
captcha