حماس خواستار وحدت گروه‌های سیاسی در فلسطین شد
کد خبر: 3976631
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

حماس خواستار وحدت گروه‌های سیاسی در فلسطین شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار وحدت گروه‌های سیاسی در فلسطین و الگو‌گیری از موضع واحد مقاومت در نوار غزه طی جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، مشیر المصری، یکی از رهبران جنبش حماس، روز چهارشنبه، 19 خرداد، در مراسم بزرگداشت شهدای فلسطینی در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی که در شهر غزه و با حضور صدها نفر از مردم این شهر برگزار شد، به وحدت موضع گروه‌های سیاسی فلسطینی دعوت کرد.
 
وی در این مراسم گفت:‌ وحدتی که مقاومت اسلامی در جنگ با رژیم صهیونیستی و در نبرد «سیف القدس» به کار بست، الگویی است که باید در راستای وحدت مواضع ملی و سیاسی در فلسطین مورد توجه قرار گیرد.
 
المصری افزود: وحدت ملت فلسطین در هر نقطه‌ای از جهان که قرار دارند، یکی از بارزترین نقاط برجسته جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی بود.
 
وی بر گزینه ملت فلسطین یعنی مقاومت تاکید کرد و گفت: مقاومت توانست این جنگ را با حکمت و اقتدار مدیریت کند و معادله‌های جدیدی بر رژیم اشغالگر صهیونیستی تحمیل کند.
 
این مقام حماس ادامه داد: جنگ اخیر با اسرائیل نشان داد که انباشت نیرو و آمادگی فلسطینیان در طی سالیان گذشته، فقط برای دفاع از غزه نبوده‌ است، بلکه مقاومت از آنِ ملت فلسطین و سپری برای قدس اشغالی و دژی محکم برای مسئله فلسطین است.
 
عملیات «سیف القدس»‌ (شمشیر قدس) نام عملیات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه علیه رژیم اسرائیل است که به پیروزی نیروهای مقاومت و پذیرش آتش بس از سوی صهیونیست‌ها منجر شد.
 
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری 290 شهید از جمله 69 کودک، 40 زن و 17 فرد سالخورده برجای گذاشت و در این حملات بیش از 8900 نفر از فلسطینیان زخمی شدند.
 
در مقابل این تجاوزات، موشک‌های مقاومت فلسطین در غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی نیز به کشته شدن 13 صهیونیست و زخمی شدن صدها نفر از آنان منجر شد.
انتهای پیام
captcha