شور و نشاط اخلاقی در انتخابات؛ منادی وحدت در جامعه اسلامی
کد خبر: 3976777
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

شور و نشاط اخلاقی در انتخابات؛ منادی وحدت در جامعه اسلامی

فرماندار قشم گفت: اگر شور و نشاط انتخاباتی با رعایت انصاف و اخلاق همراه باشد، منادی وحدت در جامعه اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم، عصر امروز، 21 خردادماه، در نشست توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر قشم، اظهار کرد: خلق حماسه بی‌نظیر در انتخابات و مشارکت گسترده مردم در آن تا حدود زیادی به رفتار کاندیداهای شورای اسلامی شهر در یک هفته آتی بستگی دارد. از این رو انتظار می‌رود که ایجاد شور و نشاط انتخاباتی با رعایت انصاف و اخلاق دنبال شود تا منادی وحدت باشد.

وی ادامه داد: کاندیداها باید برای جلب نظر مردم از شیوه‌های مناسب قانونی  و منطبق با شرایط کنونی استفاده و  رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را موردتوجه قرار دهند. تجمع در مکان‌های سربسته در وضعیت قرمز مطلقاً ممنوع است و هر کاندیدا مجاز به راه‌اندازی یک ستاد تبلیغاتی در یک نقطه شهری است که باید آدرس و مسئول ستاد به ستاد انتخابات اعلام شوند.

فرماندار قشم تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب کرونا در قشم، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پرهیز از تجمع  و گندزدایی فضا موردتوجه کاندیداها باشد. توجه نکردن مسئولان ستاد و کاندیداها به پروتکل‌ها و تذکرات ستاد کرونا  و اصرار بر رویه غیرقانونی، منجر به تعطیلی ستاد تبلیغاتی توسط نیروی انتظامی می‌شود.

نصری اظهار کرد: کاندیداها باید هواداران خود را در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجیه کنند. نامزدهای انتخابات مبنای تبلیغات، گفت‌وگوها، مناظرات و عرضه تبلیغات خود را فضای مجازی قرار دهند و برنامه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر کنند.

وی بیان کرد: قرار گرفتن افراد در معرض رأی مردم برای خدمت شایسته تقدیر و  نیت کاندیداها برای خدمت و نقش‌آفرینی در فضای اجتماعی ارزشمند است. نامزدهای انتخاباتی نیت صادقانه خود را با حسن اخلاق و پایبندی به قوانین حفظ کنند و تبلیغات خود را در چارچوبی که قانون‌گذار معین کرده، انجام دهند.

فرماندار قشم در پایان یادآور شد: هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در همه مراحل با دقت نظر برنامه و فعالیت‌ها را رصد می‌کنند و ساز و کار به گونه‌ای طراحی شده که حق کسی ضایع نشود.

انتهای پیام
captcha