درخشش قاریان غنا در مسابقات حفظ قرآن
کد خبر: 3976784
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

درخشش قاریان غنا در مسابقات حفظ قرآن

سه قاری که به عنوان نماینده غنا در مسابقات حفظ و تلاوت قرآن مجازی بنیاد علمای آفریقا (محمد ششم) حضور داشتند، طی مراسمی در آکرا(پایتخت غنا) جوایز نقدی به مبلغ 6000 دلار دریافت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Graphic Ghana، هریک از این قاریان برای مهارت در حفظ و تلاوت قرآن کریم 2000 دلار به عنوان جایزه دریافت کردند.

شیخ مصطفی ابراهیم، رئیس شعبه غنا این بنیاد ضمن تبریک به منتخبان گفت: اگرچه غنا به عنوان یک کشور مهم در حفظ قرآن در سطح بین‌الملل شناخته نمی‌شود، اما عملکرد چشمگیر این افراد نشانه‌هایی از آینده امیدوارکننده جوانان در محافل مختلف قرائت و حفظ قرآن در سراسر کشور بود.

بنیاد علمای آفریقا ملک محمد ششم (King Mohammed VI Foundation of African Oulema)، یک گروه از اندیشمندان مسلمان آفریقایی از 34 کشور است. این بنیاد در سال 2015 برای جمع‌آوری و اشتراک دانش و تجربیات اندیشمندان مسلمان آفریقایی پیرامون اصول زمینه‌های مذهبی مشترک در مراکش تشکیل شد.

ترویج گفت‌وگوهای بین مذاهب و تسامح از دیگر اهداف تشکیل این بنیاد است.

این بنیاد مسابقات سالیانه حفظ قرآن را در شاخه‌های مختلف برگزار می‌کند. این مسابقات به دلیل محدودیت‌های سفر و پروتکل‌های بهداشتی به دلیل همه‌گیری کرونا امسال به طور مجازی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha