درخشش دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در جشنواره سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3976845
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

درخشش دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در جشنواره سراسری قرآن و عترت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، از درخشش دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در جشنواره ملی رویش و مرحله ملی سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت خبر داد.

رضازاده// درخشش دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، 22 خردادماه، با اشاره به درخشش دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در جشنواره ملی رویش و مرحله ملی سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در اردبیل، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب 2 رتبه اول کشوری در جشنواره ملی رویش و 1 رتبه سوم در مرحله ملی سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور شدند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی رویش ویژه دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی و با رقابت 86  دانشگاه کشور بیان کرد: در این دوره از جشنواره حدود 15 هزار فعالیت مربوط به 5385 کانون فرهنگی هنری، دینی و مذهبی از دانشگاه های سراسر کشور ثبت و 1578 اثر، حائز شرایط لازم جهت ارسال به مراحل داوری شد که کانون خط امام دانشگاه محقق اردبیلی با قرارگیری در گروه الف در بخش برگزیدگان کانون های دینی و مذهبی با محوریت حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

فنی‌اصل ادامه داد: در بخش صنایع دستی رشته گلیم نیز خانم فروزان قضایی دانشجوی دانشگاه موفق به کسب رتبه اول کشوری در این جشنواره ملی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، ضمن اشاره به میزان رتبه‌های کسب شده توسط دانشگاه‌های منطقه شمالغرب بیان کرد: با مقایسه تعداد رتبه‌های کسب شده بین دانشگاه‌های این منطقه، دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به دانشگاه‌های منطقه بیشترین مقام را کسب نموده و از نظر تعداد رتبه در ردیف دانشگاه هایی همچون دانشگاه شیراز، صنعتی امیر کبیر و دانشگاه گیلان قرار گرفت.    

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: مراسم اختتامیه مرحله ملی سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فنی حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیر انتفاعی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره سرکار خانم مرضیه مجرد اروجعلی‌لو دانشجوی دانشگاه در بخش معارفی رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم موفق به کسب رتبه سوم شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، تشریح کرد: در بین دانشگاه‌های تابعه وزارت عتف در شمال و شمالغرب کشور تنها دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه تبریز موفق به کسب رتبه ملی در این دوره از جشنواره  شده‌اند.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به برنامه‌ریزی جهت استمرار در توسعه موزون فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، تصریح کرد: مقام‌آوری دانشجویان در جشنواره‌های مختلف برگزار شده توسط وزارت عتف، نشان از انجام برنامه‌های فرهنگی اثربخش در راستای توسعه موزون فعالیت‌های فرهنگی دارد.

فنی‌اصل در انتهای سخنان خود ضمن تاکید بر ادامه حرکت به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماع محور، اظهار کرد: بایستی موفقیت‌ها در جشنواره‌های فرهنگی در سطوح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای استمرار یابد.

انتهای پیام
captcha