مشارکت حداکثری در انتخابات بر احساس مسئولیت منتخبین می‌افزاید
کد خبر: 3976930
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

مشارکت حداکثری در انتخابات بر احساس مسئولیت منتخبین می‌افزاید

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مسئولیت منتخبین را سنگین‌تر خواهد کرد و افراد با احساس مسئولیت بیشتری راه خدمت را ادامه خواهند داد.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با چندین دهه مجاهدت‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و مردم پایه‌گذاری شد و بسیاری از مردم و جوانان برای به ثمر نشستن این انقلاب و در اره آرمان‌های آن جان خود را که بزرگ‌ترین سرمایه وجودی هر انسانی است، فدا کردند. امام راحل(ره) از سال 42، زندان‌ها، تبعیدها و مرارت‌های بسیار زیادی را متحمل شدند تا نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه دین مبین اسلام و با اتکا به مردم‌سالاری نهادینه شود.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان استقلال و هویت دینی این مملکت، هر روز توطئه و دسیسه‌ای را علیه ملت ایران به اجرا گذاشتند و هزینه‌های بسیاری را بر این ملت تحمیل کردند. دشمنان از اوایل انقلاب با ترورهای متعدد، تحمیل 8 سال جنگ، تحریم‌های متعدد و هجمه‌های فرهنگی در مقابل این ملت ایستادند. اما ملت ایران همواره حاضر بوده و هستند که جان خود را برای این نظام مقدس و الهی فدا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان تصریح کرد: ملت ایران هیچ‌گاه دست از این نظام نکشیده و هر جا نیاز بوده در صحنه حضور داشته‌اند. مردم در انتخابات‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری در دوره‌های متعدد در سرما و گرما و حتی زمان‌هایی که به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و... شاید نارضایتی‌هایی را نیز داشتند اما هیچ‌گاه دست از این نظام الهی نکشیدند و مشارکت کردند.

پهلوانی عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به صراحت فرمودند، شرکت در انتخابات یک تکلیف است. نظام جمهوری اسلامی ایران با خون بسیاری از جوانان، دست‌به‌دست، نسل به نسل و سال‌به‌سال پیش آمده و اهدافش را محقق کرده است و در این مسیر قطعاً نارسایی‌های نیز وجود داشته اما ملت شریف ایران در هر شرایطی پای این انقلاب و آرمان‌هایش ایستاده است. هرگاه دشمنان سعی کردند بر طبل تفرقه بکوبند و مردم را مأیوس کنند، در آن دوره شاهد حضور پررنگ‌تری از مردم در صحنه‌های انقلابی بودیم.

وی بیان کرد: مردم همواره در طول سال در روز جهانی قدس با زبان روزه در گرما و سرما، در 22 بهمن، راهپیمایی‌های میلیونی را رقم زه‌اند و مطمئن هستیم که با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد و توطئه‌های دشمن که یک روز روی به ترور دانشمندان ما می‌آورند، روزی تحریم‌های را تشدید می‌کنند و روزی حتی دارو و واکسنی که یک نیاز انسانی است را تحریم می‌کنند، حتماً مشارکت بالایی نیز در این انتخابات خواهند داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان اضافه کرد: حضور حداکثری مردم موجب بالندگی این نظام خواهد شد و افراد منتخب با پشتوانه محکم‌تری به خدمت خود ادامه خواهند داد. قطعاً وقتی مشارکت بالا باشد، مسئولیتی که بر عهده مسئول گذاشته می‌شود سنگین‌تر خواهد بود و با احساس مسئولیت بیشتری راه خدمت را ادامه خواهد داد. امیدواریم با حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح، شاهد فائق آمدن بر مشکلاتی که در کشور وجود دارد باشیم.

پهلوانی در پایان در خصوص لزوم رعایت اخلاق در انتخابات، یادآور شد: غیبت، تهمت، دروغ، هتک حیثیت، از بین بردن اموال و بی‌اخلاقی در انتخابات، دین شرعی برای نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان دارد. این دنیا ارزش آن را ندارد که فردی با دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی آخرت خود را برای دنیای دیگران بسوزاند. فردی نیز که بخواهد با بی‌اخلاقی رأی جمع کند، قطعاً حکمران و نماینده شایسته‌ای برای مردم و نظام نخواهد بود. بهترین راه این است که با رعایت موازین اخلاقی و صداقت با مردم رفتار شود.

انتهای پیام
captcha