برخورد جدی دادگستری هرمزگان با تخلفات انتخاباتی
کد خبر: 3977029
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

برخورد جدی دادگستری هرمزگان با تخلفات انتخاباتی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل هرمزگان گفت: هرگونه فعالیت انتخاباتی تحت رصد و نظارت دادگستری و دستگاه‌های نظارتی قرار دارد و با جرائم و تخلفات این حوزه سریع و به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علیرضا احمدی‌منش معاون پیشگیری از وقوع جرم این نهاد، امروز، 22 خردادماه، اظهار کرد: همچنان که حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است، سلامت برگزاری انتخابات و اجرای عدالت در تبلیغات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین منظور هرگونه فعالیت انتخاباتی تحت رصد و نظارت دادگستری و دستگاه‌های نظارتی قرار دارد و با جرائم و تخلفات این حوزه سریع و به شدت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که قانون‌گذار با وضع قوانین اهداف مشروعی داشته که باید رعایت شود، مراعات قوانین توسط کلیه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان الزامی است و با توجه به اینکه تذکرات لازم قبل از شروع زمان تبلیغات به کاندیداها و همچنین مؤسسات تبلیغاتی ابلاغ شده، لذا متخلفینی که علی‌رغم تذکرات داده شده، مرتکب جرم می‌شوند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

احمدی‌منش بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان و شهرستان بندرعباس، حسب گزارشات دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری هرگونه جلسه و تجمع در اماکن مسقف ممنوع بوده و نامزدهای انتخاباتی صرفاً در فضای باز و با گنجایش حداکثر ۳۰ درصد فضا، مجاز به تبلیغات خود هستند و در صورتی که به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی؛ عدم رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در حوزه انتخابات موجب تهدید علیه بهداشت عمومی‌ شود، برگزارکنندگان این جلسات، ناقض قانون تلقی شده و تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل هرمزگان در پایان یادآور شد: از کلیه داوطلبان و هواداران فهیم آن‌ها تقاضا می‌شود که قوانین موضوعه در این حوزه را رعایت و به برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در استان و به ویژه شهر بندرعباس کمک کنند.

انتهای پیام
captcha