مؤمنین ضعیف فرق میان حکومت حسین (ع) و یزید را نمی‌دانند
کد خبر: 3977035
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

مؤمنین ضعیف فرق میان حکومت حسین (ع) و یزید را نمی‌دانند

اگر تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که کفار توان ایستادگی در برابر مؤمنین را نداشته‌اند بلکه همیشه مؤمنین ضعیف بودند که بزرگ‌ترین جنایات تاریخ را رقم زده‌اند؛ مؤمنان ضعیف کسانی بودند که می‌گفتند سیاست مملکت اسلامی به ما چه ربطی دارد و برایشان حسین (ع) و یزید تفاوتی نمی‌کرد.

مؤمنین ضعیف فرق میان حکومت حسین (ع) و یزید را نمی‌دانند

امروز باید بصیرت داشته باشیم و با بصیرت به اتفاقات و حوادث اطرافمان نگاه کنیم. آن‌وقت درمی‌یابیم که چرا باید رأی بدهیم و چقدر رأی ما تأثیرگذار است، در آن هنگام دیگر مشکلات اقتصادی و سیاسی را بهانه و دستاویزی برای رأی ندادن قرار نمی‌دهیم.

در میدان کربلا آنچه عباس بن علی (ع) را از بقیه متمایز کرد و نام او را در صحنه تاریخ برای همیشه جاویدان ساخت بصیرت، امام‌شناسی، وفاداری و ماندنش پای ولایت بود؛ امیرالمؤمنین علی (ع) چه زیبا فرمود که اگر کسی در موقع یاری امام در خواب باشد زیر لگدهای دشمن از خواب برمی‌خیزد.

حواسمان باشد که ناخواسته در این روزها هم‌صدا با صدای دشمنان قرآن و اسلام، نوای مخالفت و عدم حضور سر ندهیم و در میدانی که دشمن طراحی کرده ناخواسته بازی نکنیم.

روز پس دادن امتحان، آماده‌سازی و خودسازی همین روزهاست، اگر در چنین روزهایی خود را در صحنه آماده نشان ندهیم فردا نمی‌توانیم در رکاب مولایمان امام زمان (عج) لبیک بگویم چون آن موقع زمان تمرین نیست و اکنون باید بیاموزیم و خود را آماده کنیم.

خوب است بدانیم که امام علی (ع) را کفار از پای در نیاوردند بلکه مؤمنان ضعیف بودند که او را تنها و بی‌همدم ساختند و ایشان را مجبور کردند با چاه درد دل کند و در نهایت شهیدش کردند. در برابر امام حسین (ع) نیز کفار صف نکشیدند بلکه مؤمنان ضعیف با ایشان جنگیدند و حضرت را شهید کردند.

وقتی‌که تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که کفار توان ایستادگی در برابر مؤمنین را نداشتند بلکه همیشه مؤمنین ضعیف بودند که بزرگ‌ترین جنایات تاریخ را رقم زده‌اند؛ مؤمنان ضعیف همان‌هایی که می‌گفتند سیاست مملکت اسلامی به ما چه ربطی دارد و برایشان علی (ع) و معاویه فرقی نداشت، حسین (ع) و یزید تفاوتی نمی‌کرد تنها برایشان غذا، کار و فرزندانشان در اولویت بود و به وقتش امامشان را یاری نکردند.

کمی تأمل کنیم نکند خدای نکرده ما هم در دوران حضرت مهدی (عج) مانند مؤمنین ضعیف عمل کنیم و خنجری بر قلب عالم امکان باشیم. امروزه مؤمن ضعیف همان فردی است که راه وسط را در پیش گرفته و می‌گوید رأی من چه تأثیری دارد؟ حضور من چه تفاوتی دارد؟ این را بدانیم اگر من بنشینم، تو بنشینی پس که برمی‌خیزد؟! اگر من برخیزم، تو برخیزی همه برمی‌خیزند.

شعار جوانان شیعه انقلابی تنها رأی دادن نیست بلکه رأی درست و با بصیرت در صندوق ریختن است این را بدانیم که تک تک ما در پیشگاه امام زمان (عج) مسئول رأی و انتخاب خود هستیم. طبق فرمایش قرآن کریم خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر به دست خودشان؛ پس اگر از وضع موجود ناراضی هستیم، اگر دنبال شرایط بهتری می‌گردیم، ابتدا باید بر خود رجوع کنیم و در حد توان در انتخاب درست بکوشیم و این را مسئولیتی عظیم و الهی برای خود بدانیم.

اگر خود را از دوست‌داران مکتب حاج قاسم می‌دانیم، اگر در فراقش اشک ریختیم، حتماً شنیده‌ایم که ایشان گفتند امروز قرارگاه حسین بن علی (ع) ایران است، بدانید جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم مانند حرم‌های دیگر می‌ماند همه باید بدانند هر رأی‌دهنده در مکتب حاج قاسم یک مدافع حرم است. اگر می‌خواهیم مدافع حرم باشیم رهبر و ایران را دشمن شاد نکنیم و میدان‌نبرد را خالی نکنیم باید با بصیرت رأی بدهیم که بعدها به آن افتخار کنیم وعده من و شما برای اعتلای اسلام و قرآن کریم ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رأی است.

یادداشت از معصومه انصاری، کارشناس مهدویت

انتهای پیام
captcha