نشست هم‌اندیشی «نشاط اجتماعی و جامعه قرآنی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3977103
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

نشست هم‌اندیشی «نشاط اجتماعی و جامعه قرآنی» در اردبیل برگزار شد

مسئول خانه قرآنی هاجر اردبیل، گفت: در راستای ایجاد روحیۀ نشاط و توانمند‌سازی جوانان از طریق کسب مهارت‌های زندگی، نشست هم‌اندیشی «نشاط اجتماعی و جامعه قرآنی» در این خانه قرآنی، برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی «نشاط اجتماعی و جامعه قرآنی» در اردبیل برگزار شدفرزانه حبیب‌پور، مسئول خانه قرآنی هاجر اردبیل، گفت: در راستای ایجاد روحیه نشاط و توانمند‌سازی جوانان از طریق کسب مهارت‌های زندگی، نشست هم‌اندیشی «نشاط اجتماعی و جامعه قرآنی» در این خانه قرآنی، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین وظیفه امت اسلامی توجه ویژه به کلام الهی و ترویج آن در گستره اقدامات فرهنگی و مذهبی است، بیان کرد: قرآن کریم توسط خداوند متعال در چندین مرحله بر قلب و روح پیامبر مکرم اسلام نازل شده و بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در زندگی مسلمانان و جامعه اسلامی است.

حبیب‌پور، افزود: سلامت اجتماعی مفهومی است که به ارتباط بین دو مفهوم سـلامت و اجتمـاع اشـاره دارد. واژه شادی هنگامی استفاده می‌شود که انسان درباره کیفیت زندگی خویش دست به یک ارزیابی کلی بزند، این قضاوت خود نشانگر یک فعالیت عقلانی است. پس شادی صرفاً مجموعه‌ای از لذت‌ها نیست بلکه نوعی ساخت و ساز شناختی نیز محسوب می‌شود که افراد با کنار هم قرار دادن تجربه‌ها به آن می‌رسند.

مسئول خانه قرآنی هاجر اردبیل، تصریح کرد: هر چه افراد، خود را سالم‌تر و شادتر ارزیابی کنند و از زندگی رضایت بیشتری داشته باشند از سلامت روان، شادکامی و سرمایه اجتماعی بیشتری بهره‌مند هستند.

وی خاطر نشان کرد: شادکامی شبیه به سالاد یا غذا است و ذائقه‌های متفاوتی دارد، زنگی خوشایند و لذت بخش، زندگی با اشتیاق، زندگی قرآنی که از عناصر شاد کامی در زندگی فردی و اجتماعی است.

حبیب‌پور، با اشاره به اینکه باید کیفیت زندگی خودمان را بسنجیم اظهار کرد: نشاط اجتماعی نشان دهنده درک کمال مطلوب زندگی نیست بلکه نشان دهنده مقدار و میزان کیفی است. هنگامی که می‌گوییم فردی شاد است، این به این معنی است که زندگی خود را بیش از آنکه نامطلوب بداند، مطلوب میداند و از آن لذت می‌برد.

مسئول خانه قرآنی هاجر اردبیل، در بخشی دیگر به تغییر نگرش‌ها، مداخله سطح عینی و استاندارد‌ها بر افزایش کیفیت زندگی و رسیدن به اصل شادی اشاره کرد و گفت: هر چه استاندارد‌های زندگیمان را پایین بیاوریم به شادکامی بیشتری خواهیم رسید، کسانی که بیشتر با هیجانات مثبت روبرو هستند وجه اجتماعی قوی‌تر و بهتری در جامعه دارند.

انتهای پیام
captcha