شروط وزارت بهداشت عربستان برای حج
کد خبر: 3977180
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

شروط وزارت بهداشت عربستان برای حج

وزیر بهداشت عربستان سعودی شروط این وزارتخانه را برای حضور زائران ساکن عربستان سعودی در مراسم حج امسال اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که مجموعه شروطی برای علاقه‌مندان به شرکت در مراسم حج امسال تعیین شده است.

روزنامه سعودی عکاظ امروز یکشنبه به نقل از توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد: کسانی که مشرف به سرزمین وحی می‌شوند، باید یک یا دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

الربیعی همچنین افزود: زائران باید در زمان تشرف به حج، دو هفته از انجام واکسیناسیون آنها گذشته باشد یا اگر واکسن تزریق نکرده‌اند، به کرونا مبتلا شده و در زمان حج مصونیت در آنها ایجاد شده باشد.

وزیر بهداشت عربستان سعودی افزود: به منظور اینکه امسال مراسم حج برای زائران با امنیت و سلامت برگزار شود، شرکت‌کنندگان باید از سلامت کافی برخوردار بوده و دچار بیماری‌های مزمن نباشند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی دیروز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مناسک حج سال 1442 هجری قمری ( 2021) فقط با حضور 60 هزار از شهروندان و افراد مقیم در این کشور برگزار خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: علت این تصمیم خطرات ناشی از همه‌گیری کووید-19 بوده و زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند باید عاری از بیماری‌های مزمن باشند .همچنین گروه‌های سنی بین 18 تا 65 سال می‌توانند در حج امسال شرکت کنند و حتما علیه کرونا واکسن دریافت کرده باشند.

معاون وزیر حج عربستان سعودی نیز دیروز اعلام کرد که سایت اینترنتی ویژه ثبت نام علاقه‌مندان به شرکت در مراسم حج امسال از امروز باز است.

این در حالی است که نیمه اسفندماه سال گذشته یعنی حدود ۶ ماه پس از انتظار کشورهای اسلامی درباره تعیین تکلیف حج تمتع، یکی از رسانه‌های عربی به نقل از وزیر بهداشت سعودی از لزوم تزریق واکسن برای تشرف مسلمانان دیگر کشورها به این فریضه گفته بود.

حج تمتع سال گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد. البته سعودی‌ها یک ماه پس از شیوع کرونا از کشورهای اسلامی خواستند برای تشرف به سرزمین وحی برنامه‌ریزی نکنند و پس از این اظهارنظر برخی کشورها با تداوم کرونا از حضور در حج تمتع انصراف دادند تا اینکه در نهایت چند روز قبل از آغاز عملیات حج تمتع، عربستان از نپذیرفتن زائر خارجی برای انجام مناسک حج خبر داد و در نهایت حج سال ۹۹ برای حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha