پیشرفت فیزیکی 80 درصدی حسینیه اعظم شهدای اهر
کد خبر: 3977199
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
رئیس بنیاد شهید اهرخبر داد:

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی حسینیه اعظم شهدای اهر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر، از پیشرفت فزیکی 80 درصدی حسینیه اعظم شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تامین اعتبار لازم فازهای بعدی این حسینیه نیز اجرایی می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی احداث حسینیه اعظم گلزار شهدای اهرمصطفی معصوم‌زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در شهرستان اهر ۴ گلزار شهدا وجود دارد، اظهار کرد: گلزار شهدای اصلی با داشتن ۲۳۵ شهید مدفون یکی از بزرگترین گلزار شهدای استان محسوب می‌شود.

وی افزود: در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ شهید و شهادت مقرر شده تا ساماندهی گلزار شهدا مرحله به مرحله و در سه فاز انجام شود.

معصوم‌زاده گفت: از جمله مراحل ساماندهی گلزار شهدا، مسقف سازی و فضاسازی مناسب گلزار شهدا است که متاسفانه بعد از جمع آوری آثار و مستندهای شهدا از جوار مزار مطهر این عزیزان اکثر خانواده‌های معزز شهدا به این موضوع معترض شدند که در این راستا سعی خواهیم کرد مرحله به مرحله در صورت تامین اعتبارات و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، خیرین، گروه‌های جهادی و خانواده شهدا و ایثارگران انشاله این نقیصه در اسرع وقت برطرف شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر، در خصوص ساماندهی، مرمت و بازسازی مزار والدین معزز شهدا نیز گفت: در صورت تامین اعتبار امیدواریم این مسئله نیز به زودی حل شود.

وی همچنین از ایجاد قطعه ایثارگران و جانبازان در جوار گلزار مطهر شهدا نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر در گلزار شهدای اهر در جوار شهدای ۸ سال دفاع مقدس محل دفن پدران و مادران شهدا، جانبازان بالای ۷۰ درصد و شهدای مدافع حرم است که با پیگیری های انجام شده به زودی قطعه مختص ایثارگران و جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز در محل جدید احداث می‌شود.

وی همچنین از نوسازی و ساماندهی روشنایی، سیستم صوتی، آبیاری، سرویس بهداشتی گلزار شهدا نیز خبر داد و گفت: در اولین قدم ساماندهی احداث سقاخانه سردار سلیمانی در محوطه گلزار شهدا توسط گروه جهادی منطقه ارسباران سپاه ناحیه اهر از جمله کارهای خداپسندانه‌ای بود که برای راحتی مراجعین و خانواده‌های معزز شهدا که برای زیارت قبور عزیزانشان می‌آمدند انجام شد.

معصوم‌زاده، در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی احداث حسینیه اعظم گلزار شهدا خبر داد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تامین اعتبار لازم فازهای بعدی این حسینیه نیز اجرایی می‌شود.

وی در خصوص مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز گفت: در جریان شیوع بیماری کرونا و در بحث اقتصاد، ازدواج، تورم و معیشت این خانواده‌ها دچار مشکل اساسی شده‌اند که امیدواریم با همکاری اداره کل، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

وی در خصوص پرداخت حقوق معیشتی به جانبازان زیر ۲۵ درصد این شهرستان نیز افزود: با شناسایی این افراد که حدود ۲۰۰ نفر از یگان های سپاه، نیروی انتظامی و ارتش هستند بزودی در جلسه ای با مدیر کل و نماینده شهرستان اهر و هریس نحوه پرداخت حقوق معیشتی آنها بررسی و مرحله به مرحله به حساب این عزیزان پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر، در خصوص اعطای شهریه به جانبازان و فرزندان جانباز برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: برای فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد ۱۰۰ درصد شهریه‌ها در تمام مقاطع تحصیلی پرداخت شده و استخدام فرزندان این عزیزان نیز برابر آگهی که دستگاه های اجرایی، اعلام می شود به انها اطلاع رسانی و طبق سهمیه اعلام شده می توانند فرزندان ایثارگران با بقیه متقاضیان رقابت کنند.

انتهای پیام
captcha