نقش روحانیون در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
کد خبر: 3977309
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

نقش روحانیون در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: روحانیون با کلام نافذ و تعامل چهره به چهره با مردم، نقش خود را در جلب مشارکت حداکثری در انتخابات و تبیین معیارهای انتخاب اصلح ایفا کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 24 خردادماه، در نشستی با روحانیون و فعالان فرهنگی شهرستان رودان، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال حاضر همه ما باید در آن نقش‌آفرینی کنیم، زمینه‌سازی و فراهم کردن شرایط برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات است و این مهم وظیفه‌ای است که هر فرد مؤمن انقلابی حاضر در صحنه باید نسبت به آن عامل باشد.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند تک‌تک مردم موظف هستند آحاد مردم را برای حضور در انتخابات بسیج کنند. هر فرد باید خود در انتخابات شرکت کرده و بستگان، خویشان و نزدیکانش را به حضور دعوت کند. ایشان مسئله حضور در انتخابات را از مصادیق تواصی به حق دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه فضای کشور اکنون انتخاباتی است و همه کسانی که می‌توانستند زمینه‌ها را برای حضور مردم فراهم کنند، وظیفه خود را ایفا کرده‌اند. در فرصت باقی‌مانده نیز یکی از اقشاری که می‌توانند در مساجد، هیئت‌های مذهبی و سطح جامعه نقش‌آفرین باشند، روحانیون هستند. کلام آنان کلام نافذی است و می‌توانند با یک تعامل چهره به چهره اثرگذاری خود را در دعوت به مشارکت در انتخابات داشته باشد.

انصاری‌راد بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان نیز در این زمینه وظیفه خطیری دارند که خوشبختانه از این فرصت برای جلب مشارکت‌های مردمی در عرصه انتخابات استفاده کرده‌اند. در این چند روز باقی‌مانده نیز می‌توانند تأثیرگذار بوده و از ظرفیتی که در اختیارشان هست، استفاده کنند. هیئت‌های دانش‌آموزی، هیئت‌های دانشجویی، جوانان انقلابی، بانوان فرهیخته و تأثیرگذار در عرصه‌های فرهنگ دینی و همه افرادی که یک وظیفه انقلابی در خود احساس می‌کند، نیز امروز می‌توانند در این شرایط حساس کنونی، نقش خود را ایفا کنند.

وی یادآور شد: دشمن خط رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده تا مردم را از صحنه انتخابات خارج کند. فضای تبلیغاتی دشمن در عرصه انتخابات مسموم است و اگر یک لحظه غفلت کنیم، دشمن عرصه را تصاحب می‌کند. ما برای حمایت از کاندیدای خاصی فعالیت نمی‌کنیم و هدف جلب مشارکت مردم است. وظیفه دیگری که علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات دارند، تبیین معیارهای انتخاب اصلح بدون اشاره به کاندیدای خاصی است.

انتهای پیام
captcha