انتخابات اوج تجلی حضور و کاهش تهدیدات دشمن است
کد خبر: 3977529
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

انتخابات اوج تجلی حضور و کاهش تهدیدات دشمن است

معاون سیاسی استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات اوج تجلی حضور مردم و کاهش تهدیدات دشمنان است گفت: خواب غلط دشمن با مشارکت مردم محقق نمی‌شود.

انتخابات اوج تجلی حضور مردم و کاهش تهدیدات دشمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی استاندار، شب گذشته، 24 خرداد در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل، نقشه راهی مشخص برای دستگاه‌های اجرایی استان در راستای مصون‌سازی مجموعه‌های خود از خطرات احتمالی است، اظهار کرد: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان، نقاط آسیب‌پذیر احصا شده و راهکارهای لازم برای مصون‌سازی از خطرات احتمالی برای هر مورد اتخاذ شده است.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: این طرح یک فایل قابل‌ویرایش است و با توجه به اینکه اماکن و تأسیسات و همچنین نوع و میزان خطرات احتمالی، به‌روز شده و تغییر می‌کنند، این طرح نیز باید در زمان مورد نیاز ویرایش شود.

معاون سیاسی استاندار سمنان با بیان اینکه باید خطرهای جدید احصا شده و در اولویت قرار گیرند، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان باید حساسیت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و راهکارهای موجود در طرح را مورد استفاده خود قرار دهند.

خجسته‌پور مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات را اقدامی غیرمسلحانه و به‌نوعی پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات دشمنان نظام برشمرد و گفت: اوج تجلی حضور مردم، عرصه انتخابات است.

به گفته وی پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و سایر موارد مرتبط است.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه هر اقدام غیرمسلحانه در برابر تهدیدات دشمنان، در زُمره پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد متذکر شد: حضور مردم در صحنه‌های انتخابات نیز اقدامی غیرمسلحانه است که موجب می‌شود تهدیدات دشمنان کاهش پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار سمنان با بیان اینکه به دلیل حضور مردم در صحنه و انتخابات پر شور به عنوان یک اقدام بازدارنده دشمن به عقب رانده شد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم این موضوع با اقدامات بازدارنده ادامه داشته باشد، باید میزان مشارکت و حضور در صحنه مردم به عنوان یک امر پدافند غیرعامل و بازدارنده توجه شود.

خجسته‌پور ادامه داد: هر زمان که مردم حضور و مشارکت فعال در عرصه‌های حساس نظام را داشتند، در عرصه بین‌المللی نیز حاکمیت، نظام، دولت و دولتمردان ما به پشتوانه این مهم که عامل اصلی بازدارندگی دشمن است، در مذاکره‌ها باقدرت حضور یافتند.

وی در پایان افزود: دشمن قطعنامه‌ای بر علیه ایران صادر و ایران را در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرارداد، این مهم یعنی مقرر بود اقدام مسلحانه‌ای علیه کشور صورت گیرد و دشمنان علیه کشور جنگ راه بیندازند، اما با حضور مردم در یک حماسه سیاسی، در یک انتخابات مطلوب، موجب ایجاد بازدارندگی و عقب‌نشینی دشمن شد.

انتهای پیام
captcha