«جایزچِین»؛ اولین ارز رمزنگاری شده اسلامی در جهان
کد خبر: 3977552
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

«جایزچِین»؛ اولین ارز رمزنگاری شده اسلامی در جهان

زنجیره بلوکی(بلاک‌چین) «جایزچِین» به تازگی به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده منطبق با قوانین اسلام، مورد تأیید علمای مسلمان قرار گرفته و در حال ورود به بخش ارزهای رمزپایه است.

«جایزچِین»؛ اولین ارز رمزنگاری شده اسلامی در جهان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المال، جایزچِین، ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک‌چین، تأیید شرعی علمای مسلمان را دریافت کرده است و بنابراین در حال آماده‌سازی است تا به زودی وارد بخش ارزهای رمزپایه شود.

شرکت «جایزچِین» در سال 2020 تأسیس شد و اولین بار در آلمان به وجود آمد.
شاید ویژگی منحصر به فردی که باعث توجه به این ارز می‌شود، تمرکز آن بر امور مالی اسلامی باشد. به ویژه اینکه ارز جدید از نظر انطباق با مقررات و قوانین مالیه اسلامی توسط گروهی از علمای مسلمان ذی‌صلاح تأیید شده و اجازه معرفی آن را به بازار داده‌اند.

جایزچِین به‌زودی بازار رمزنگاری جهانی خود را برای اولین بار در تاریخ این ارزها به روی مسلمانان و غیرمسلمانان باز خواهد کرد.

از همه مهم‌تر اینکه جایزچِین، اولین پلتفرم ارز رمزنگاری شده و بلاک‌چین اسلامی تأیید شده در جهان خواهد بود. این ارز حواله‌های سریع، مطمئن و مقرون به صرفه جهانی را امکان‌پذیر می‌کند. مهمتر از همه اینکه جایزچِین از تمام اصول اخلاقی، استانداردها و اصول مالی اسلامی پیروی می‌کند.

از این رو جایزچِین اطمینان می‌دهد که با شرکت‌هایی که در بخش‌های خاصی مانند توتون، گوشت خوک، اسلحه و نوشیدنی‌های الکلی مشغول به کار هستند، تعامل نخواهد کرد، چرا که همه این مشاغل در قوانین اسلامی به عنوان مشاغل غیرقانونی توصیف شده است.

جایزچِین همچنین با سازمان‌های خیریه و به طور خاص با  نهادهای مربوط به وقف و زکات همکاری خواهد کرد.

قابل توجه است که ارزهای رمزنگاری شده به دلیل درخشش فریبنده خود، افراد را در سنین مختلف و بسیاری از مردم را در گروه‌های شغلی متعدد در سراسر جهان جذب خود کرده‌اند به‌گونه‌ای که حتی احتمال خسارت‌های بالا از تجربه ریسک آن کم نکرده است.

بیش از 10 هزار نوع ارز رمزنگاری شده وجود دارد و شما باید اشراف کاملی از ارزی را که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، داشته باشید و شناخت نکات مثبت و منفی در برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری مناسب در بلند مدت و کوتاه مدت کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha