بازتاب کنگره ایرانی پیامبر رحمت در مطبوعات الجزایر
کد خبر: 3977681
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

بازتاب کنگره ایرانی پیامبر رحمت در مطبوعات الجزایر

کنگره جهانی «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت در آینه ادبیات و هنر» که از سوی دانشگاه شیراز برگزار شده است، در مطبوعات الجزایر بازتاب یافت.

به گزارش ایکنا،‌ کنگره جهانی «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت در آینه ادبیات و هنر» که از سوی دانشگاه شیراز به 7 زبان برگزار شده است، در ابتکاری نو جایزه‌ای ادبی برای بهترین اثر درباره شخصیت پیامبر اکرم(ص) به مبلغ 5000 دلار اعلام کرد و این اقدام در روزنامه‌­های الجزایر بازتاب یافت.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر؛ خانم «هناء سعاده»، فعال مطبوعاتی الجزایر طی مقاله­‌ای که در روزنامه «الوسیط المغاربی» این کشور منتشر کرد، گزارش مفصلی از موضوع این جایزه جهانی تهیه و به اطلاع اهل ادب در کشور الجزایر رساند.

یادآور می‌شود که نخستین نشست مقدماتی این کنگره از سوی نمایندگی فرهنگی ایران در الجزایر 11 اردیبهشت در فضای مجازی برگزار و مورد استقبال نخبگان الجزایری قرار گرفت.

کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در دو حوزه ادبی و هنری برگزار شده است. حوزه ادبی شامل ۶ قالب شعر، رمان، داستان کوتاه، داستانک، نامه و خاطره است. حوزه هنری در ۱۰ قالب خوشنویسی، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، نقاشی، تذهیب، تشعیر(اصطلاح و روشی در تذهیب و نقاشی ایرانی یا نگارگری/ تزئین نسخ خطی)، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ پذیرای آثار علاقه‌مندان است.

این جایزه هم‌زمان با عید مبعث در 21 اسفندماه افتتاح شد و آخرین مهلت ارسال آثار 18 مرداد 1400 اعلام شده است.

بازتاب کنگره ایرانی «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت» در الجزایر + عکس

انتهای پیام
captcha