انتشار بیانیه‌های انتخاباتی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3977734
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

انتشار بیانیه‌های انتخاباتی در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 25 خردادماه بیش از هر موضوعی، مطالب خبری با محوریت دو رویداد انتخابات و نیز دهه کرامت منتشر کردند؛ در این میان عمده خبرهای انتخاباتی این صفحات به انتشار بیانیه‌های دعوت از مردم برای حضور در انتخابات اختصاص داشت.

 انتشار بیانیه‌های انتخاباتی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه امروز 25 خردادماه اغلب اخبار منتشره را به رویدادهای پیرامون دهه کرامت اختصاص داده‌اند.

خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش انجام داده است، تسنیم بیانیه مداحان و شاعران آئینی در مورد دعوت از مردم برای حضور در انتخابات را منتشر کرده است، مهر گزارشی از صد و پانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را بر روی خروجی خود قرار داده و ایسنا نیز از مراسم رونمایی از دو کتاب به مناسبت دهه کرامت گزارش داده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای دعوت از مردم جهت حضور در انتخابات را منتشر کرده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز از صدور 100 مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داده. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی، گفت‌وگویی با نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش انجام داده است؛ علیرضا بیژنی‌، در این گفت‌وگو بیان کرده است: «هنگامی که به من اعلام شد برای فینال مسابقات بنگلادش انتخاب شده‌ام، تنها 24 ساعت مهلت داشتم تا تلاوتم را ضبط و ارسال کنم. این رقابت‌ها به صورت مجازی و در دو مرحله برگزار شد، مرحله اول به صورت بین قاره‌ای و منطقه‌ای برگزار شد و در این مرحله بالاترین امتیاز را کسب کردم و در مرحله نهایی هم به لطف خدا بهترین عمل کرد را داشتم و به مقام نخست مسابقات دست پیدا کردم».

رونمایی از اثر «رفیق تنهایی» در وصف امام رضا(ع)، اجرای پویش «به لطف امام» و بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۱۲۲ قرآن کریم با صدای مرحوم منشاوی از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه بیانیه جمعی از مداحان و شاعران آیینی کشورمان برای حضور مردم در انتخابات را منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «از آنجا که تلاش دشمن در پی سردکردنِ انتخابات و دعوت برخی گروه‌ها و اشخاص رد‌صلاحیت شده به حضور نیافتن مردمِ همیشه در صحنه در انتخابات می‌تواند خدای ناکرده به تضعیفِ اسلام و انقلاب اسلامی و خدشه‌دار شدنِ جمهوریت نظام و پایمال‌شدنِ خون شهدا خصوصاً سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) منجر شود. بنابراین ما خطبا، ذاکرین و شعرای ستایشگرِ اهل‌بیت(ع) بر اساس اینکه رهبر عزیز انقلاب علاوه بر صاحبان نفوذ از تریبون‌داران خواسته‌اند که تشویقِ عمومی به مشارکت در انتخابات کنند و آن را تواصیِ به حق نامیدند، از آحاد مردم دعوت به حضور پرشور و گسترده در انتخابات کرده تا با انتخاب درستِ متکی بر هشت شاخصِ ترسیم‌شده از سوی معظم‌له به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه پایان داده شود و موجبات رضایت امام زمان(عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای فراهم و دشمنان مأیوس شوند. ان‌شاءالله».

گفت‌وگو با خواننده قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» و گفت‌وگو با «محسن ردادی»، استادیار گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 25 خردادماه است.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت از برگزاری نشست مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داده است. در این خبر می‌خوانیم: «سومین دستور جلسه صد و پانزدهم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی «بررسی شاخص‌های پیشنهادی انتصاب مدیران امور قرآنی» بود. این دستور حدود پنج سال است در بایگانی دستور جلسات قرار دارد که با توجه به مطالبات صورت گرفته و به خصوص تغییر دولت در ماه‌های آینده باعث شده تا این دستور در اولویت بررسی قرار بگیرد. معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌های قرآنی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیران کمیسیون‌های چندگانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونان و مدیران کل معاونت قرآنی وزارت ارشاد، رؤسای مراکز امور قرآنی، مدیران شبکه‌های قرآنی صدا و سیما از جمله پست‌های سازمانی مشمول این طرح است».

«انتخابات مانند سهام‌گذاری در یک صندوق ملی است»، «پویش «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود»، «از ویژگی‌های حضرت امام رضا(ع) باز کردن فضای گفت‌وگو بود»، «همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم»، «انتخاب فردی اصلح، نقطه عطفی بر چهار دهه مقاومت ملت ایران است»، «امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش نزد ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارند» و «کتاب «دین در قرآن» منتشر شد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری مراسم رونمایی از دو کتاب «شرح زیارتنامه حضرت معصومه(س)» و «زندگی‌نامه حضرت معصومه(س)» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین «صفایی بوشهری» در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حضور آیت‌الله سعیدی خبر داده است. تولیت آستان حضرت معصومه(س) در این مراسم با بیان اینکه نقش تربیتی حضرت معصومه(س) به عنوان یک دختر نمونه به روی مردم قم و زائران این حضرت می‌تواند موضوع پژوهش قرار بگیرد، گفت: «با تکیه بر مهاجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به قم که به نوعی جهاد فی سبیل الله است می‌توان بحث زن‌های تمدن‌ساز را مطرح کرد و پژوهش در این زمینه‌ها انجام داد».

ایسنا همچنین پیام آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را منتشر کرده است. در بخشی از این پیام می‌خوانیم: «این جانب با شناختی که از مردم مقاوم، دین باور و دشمن شناس ایران اسلامی دارم، بر این باورم که دست عنایت الهی دوباره از این ملت دستگیری می‌کند و با اطاعت از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ثابت خواهند کرد که سخن زرین امام خمینی(ره) همچنان درباره ایشان صدق می کند، آن جا که فرمود:«من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - می‌باشند»».

«اقدام ویژه‌ای در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) انجام نشده است»،‌ «ثامن‌الحجج(ع) و خواهر بزرگوارش در تار و پود فرهنگ اسلامی ایرانی تنیده شده‌اند»،‌ «برگزاری وبینارهای بین‌المللی در راستای معرفی شخصیت علمی و کرامت معنوی امام رضا(ع)» و «مردم روحانیت را امین مسائل خود می دانند» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور باشکوه مردم در انتخابات را منتشر کرده است. در این فراخوان آمده است: «انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شاخص‌ترین نماد مردم سالاری دینی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور، به نمایش گذاشتن اراده ملی و تجلی عظمت، اقتدار و شوکت سیاسی ملت است که به رخ جهانیان کشیده شده و تاثیرگذار و راهگشا در روابط و معادلات بین‌المللی است و برگزاری هرچه پرشورتر و عالمانه آن، عامل حل معضلات و مشکلات کنونی جامعه، شکست توطئه‌ها و فتنه‌ها، یأس معاندین و سیلی محکم به چهره دشمنان قلمداد می‌شود».

این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی از معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع دهه کرامت را منتشر کرده است. عبدالهادی فقهی‌زاده در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرده است: «برای ما ایرانیان ثامن‌الحجج(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه(س) که هر دو از فرزندان شایسته امام کاظم(ع) هستند، جایگاه ویژه‌ای دارند به گونه‌ای که می‌توان گفت در تار و پود فرهنگ اسلامی ایرانی تنیده شده‌اند و اصلاً نمی‌توان فرهنگ اصیل ایرانیان را به یاد آورد، بدون اینکه نقش این دو بزرگوار در جریان‌سازی‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی‌های ناب دینی را نادیده گرفت».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز 25 خردادماه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی، پژوهشگر مذهبی و مدرس حوزه انجام داده است. وی درباره اهمیت انتخاب فرد شایسته گفته است: «وظیفه قانونی و اخلاقی ماست، در هر بخش مدیریتی که قرار بر فعالیت و نقش آفرینی است بهترین افراد را انتخاب کنیم. ریاست جمهوری به عنوان مهمترین بخش مدیریتی کشور است و فقط شخصی می‌تواند در این منسب باشد که از هر جهت نسبت به دیگران رجحان داشته باشد. قطعا کاندیدای دارای ضعف در مدیریت در حد و اندازه این جایگاه نیست و طبیعی است که مردم از بین افراد به دنبال شخص کامل و مناسب برای این امر باشند».

این خبرگزاری در خبر دیگری از صدور 100 مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داده است. این خبر را معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام کرده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه در خبری از برگزاری هفدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا در روز چهارشنبه دوم تیر با عنوان «تاملی در مفهوم معرفت از نگاه ابن سینا و مولانا» خبر داده است. این نشست با سخنرانی «ناصر مهدوی» و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

«نقش استرس در تمامی مراحل رشد انسان از مرحله جنینی تا سالمندی»، «حاکمیت‌ها در فضای مجازی چگونه رقم می‌خورد؟»، «مشاوره با افراد در گستره عمر»، «چهل و سه گزین‌گویه فلسفی از مکس کاویچ» و «حرف‌هایی تازه برای مدیریت مدارس» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.

انتهای پیام
captcha