دعوت به تحریم برند تجاری «ZARA» به دلیل حمایت از اسلام‌هراسی
کد خبر: 3977759
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

دعوت به تحریم برند تجاری «ZARA» به دلیل حمایت از اسلام‌هراسی

پس از آنکه یکی از طراحان مشهور برند پوشاک ZARA در شبکه‌های اجتماعی، اظهاراتی توهین‌آمیز درباره فلسطین و اسلام بیان کرد، برخی خواهان تحریم این برند به دلیل حمایت تلویحی از اسلام‌هراسی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اظهارت توهین‌آمیز ونیسا پرلمان، طراح لباس برند تجاری مشهور ZARA، درباره مسلمانان و مسئله فلسطین در شبکه‌های اجتماعی جاروجنجال فراوانی بپا کرده است.

وی در این اظهارات با دفاع از جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین، ساکنان نوار غزه را مقصر این درگیری‌ها دانسته و آن‌ها را تروریست خوانده و از سوی دیگر به اسلام نیز توهین کرده است.

ونیسا پرلمان، این سخنان را هنگامی در شبکه‌های اجتماعی انتشار داد که قاهر حرحش، مدل لباس فلسطینی از اهالی قدس اشغالی خواهان مشارکت وی در کمپین‌های اینترنتی دفاع از فلسطین شد، اما وی در پاسخ با نادیده انگاشتن جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه در جنگ اخیر که منجر به شهادت 250 فلسطینی شد که 65 کودک نیز در بین آن‌ها بود، ضمن توهین به عقاید اسلامی، فلسطینیان را متهم به انفجار مدارس و بیمارستان‌ها و همچنین آموزش عقاید تروریستی به کودکان کرد.

در واکنش به این سخنان، موجی از خشم علیه پرلمان و این برند تجاری در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و بسیاری خواهان تحریم محصولات آن شدند. زارا تاکنون پاسخی به معترضان اظهارات طراح این مجموعه نداده است. از طرفی حرحش از سویی خواهان موضع‌گیری برند زارا علیه اسلام‌هراسی شده و از سویی نیز با به راه انداختن یک پویش اینترنتی، خواهان تحریم زارا به دلیل پشتیبانی تلویحی از این اظهارات شده است.

انتهای پیام
captcha