نخست‌وزیر عراق خواهان تبدیل سامراء به پایتخت فرهنگی شد
کد خبر: 3978073
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

نخست‌وزیر عراق خواهان تبدیل سامراء به پایتخت فرهنگی شد

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز با سفر به شهر سامراء به زیارت حرم مطهر امامین عسکرین در این شهر رفت. وی در دیدار خود از این شهر تأکید کرد که سامراء با وجود نماد‌های دینی و بنا‌های تاریخی باید پایتخت فرهنگی عراق باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز چهارشنبه به زیارت حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر سامراء رفت.

مصطفی الکاظمی در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) تأکید کرد: سامراء با نمادهای دینی و عمق تاریخی باید پایتخت فرهنگی باشند.

الکاظمی افزود: امامین عسکرین(ع) بیانگر نشانه‌های الهی و انسانی هستند که همه مردم عراق را به همدیگر پیوند می‌دهند.

وی تصریح کرد: امامان به یک طایفه، دین و مذهب خاصی تعلق ندارند، بلکه نمادهایی انسانی هستند که از سیره آن‌ها الهام می‌گیریم و به هدایت‌های آن‌ها اقتدا می‌کنیم و ارزش‌هایشان را در زندگی چراغ راهمان قرار می‌دهم.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: این زیارتگاه‌ها اماکن مقدسی هستند که همه ما عراقی‌ها را زیر یک چتر واحد تحت عنوان محبت و انسانیت گرد هم می‌آورد.

کاظمی با اشاره به اینکه بارگاه‌های مقدس سامراء نمادهای دینی و میراث بشریت هستند. همچنان که تاریخ متمدن و ارزش‌های اخلاقی برای همه بشریت هستند، بر تلاش برای توسعه وضعیت شهر سامراء و توسعه زیرساخت‌های آن و همچنین تقویت امکانات گردشگری آن تأکید کرد و گفت: سامراء مستحق تلاش‌های بیشتری است.

الکاظمی خاطرنشان کرد: سامراء به واسطه نمادهای دینی و عمق تاریخی خود، باید پایتخت فرهنگی، مقصد عاشقان اهل‌بیت پیامبر(ص) و دوستداران تاریخ و میراث اسلامی از سراسر جهان باشد.

نخست‌وزیر عراق صبح امروز (چهارشنبه) وارد استان صلاح‌الدین شد.

انتهای پیام
captcha